خبرهای داغ:

درک صحیح واقعه عظم غدیرخم ضروری است

امام‌جمعه خوی گفت: همه باید برای درک صحیح واقعه عظیم غدیرخم تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۳۰
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

 به گزارش بسیج از خوی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی 27 تیر در دیدار با یکی از روحانیون سید شهرستان حجت‌الاسلام سید طباطبایی که به مناسبت عید سعید غدیرخم با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی حجت الاسلام خیرالله شریفی ترتیب یافت، اظهار کرد: توجه به مبحث غدیر، تعقل در معانی این واقعه ارزشمند و شکرگذاری شایسته نسبت به وقوع آن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بزرگداشت عید سعید غدیرخم ارمغان اکمال دین است و سعادت بشریت را تضمین می‌کند، ادامه داد: چنانچه ابن واقعه تاریخی را به‌خوبی درک کنیم، خواهیم توانست از نفاق و بداندیشی دور مانده و از گمراهی و بیراهه رفتن نجات پیدا کنیم.

امام جمعه خوی با اشاره به اینکه، درک واقعه غدیرخم انسان را از چشمه زلال امامت و ولایت سیراب می‌کند، ادامه داد: خداوند متعال را شکر می‌کنیم، که این روز بزرگ و واقعه تاثیرگذار را در سرنوشت ما مسلمانان قرار دارد، چراکه هیچ سرمایه مادی و معنوی بر داشتن ولایت ارجح نیست.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: به واسطه تهذیب‌نفس، سنجش عیار انسانیت و درک صحیح این واقعه عظیم، به‌طورقطع خواهیم توانست در مسیر درست ایمان و عمل صالح گام برداریم.

وی گفت: این روز به‌معنای واقعی‌کلمه تداوم رسالت و تجدید بیعت دوباره مسلمانان را معنا بخشید.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ‌گفت: قدرشناسی از نعمت ولایت و درک ارزش ولایت فقیه که در استمرار ولایت امیرالمومنین(ع) می‌باشد، ضامن سعادت آحاد جامعه است.

امام جمعه خوی با بیان اینکه، در تمامی ابعاد زندگی ایثار، عدالت، آزادگی، وحدت و ولایت‌پذیری را سر لوحه امور قرار دهیم، خاطرنشان کرد: لازم است در هر عرصه‌ای به راه امامت و ولایت تمسک جوییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار