خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام فلاحی:

کاهش جمعیت در کشور تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش جمعیت در کشور تنها یک آسیب اجتماعی نیست بلکه تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است و فقط مدیران باید پای کار بیایند و کمک کنند.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۰۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در همایش رویداد بزرگ نبض زندگی و گردهمایی اصحاب رسانه با محوریت جوانی جمعیت، خانواده و فضای مجازی که در سالن همایش غدیر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: قانون افزایش جمعیت کار مهمی بود که مجلس یازدهم انجام داد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار کمیسیونی تشکیل شد و طی ۹۰ جلسه که بیش از ۵۰۰ ساعت کار تخصصی انجام شد و بیشتر اعضاء پزشکان بودند، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ منابع مالی این قانون در نظر گرفته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت‌ها و فشارهایی در این زمینه وجود داشت اما این قانون به هر حال تصویب شد، قانونی که در آن موضوع زنان شاغل و خانه‌دار در نظر گرفته شده و عمده سیاست‌های آن تشویقی است و مسائلی در مورد مسکن، تسهیل ازدواج و ... در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: این امر نیاز به حمایت رسانه‌ها دارد؛ خانواده‌های متمولی که مشکل اقتصادی ندارند آمار پایین‌تری در تعداد فرزندان دارند و نشان دهنده این است که بیشتر لازم است در زمینه فرهنگ‌سازی ورود کنیم.

فلاحی عنوان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در ترویج این قانون کمک کنند تا دستاورد مهمی که تعالی خانواده و جوانی جمعیت است، داشته باشد؛ کاهش جمعیت در کشور تنها یک آسیب اجتماعی نیست بلکه تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است و فقط مدیران باید پای کار بیایند و کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات