خبرهای داغ:
همدان-وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان کشور را سربازان تولیدات مواد غذایی می‌دانیم و در این راه از آنها حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۴۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجواد ساداتی‌نژاد در آئین افتتاح بزرگ‌ترین تولید کننده خوراک دام و طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب نهاوند اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و شرق آسیا و دیپلماسی فعال برای صادرات محصولات کشاورزی کشور، دو سند مهم برای افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به چین پس از چند ماه مذاکرات فشرده نهایی و امروز به صورت همزمان در استان همدان و پکن به امضا رسید.

وی گفت: سند اول پروتکل الزامات بهداشتی نباتی برای صادرات مرکبات تازه ایران به چین که با امضای این سند برای اولین بار دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم شد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: سند دوم پروتکل الزامات بهداشتی صادرات عسل جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خلق چین که با امضای این تفاهم نامه، تولید کنندگان با کیفیت عسل ایران، محصولات خود را به چین صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه این سند، نتیجه همکاری مطلوب وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه ایران است، تاکید کرد: در حال حاضر، صادرات مستقیم محصولات کشاورزی ایران به چین ۵۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد چند برابری برخوردار بوده است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: پس از ۱۶ سال مجوز صادرات سیب به پاکستان انجام شد، همچنین پس از ۶ سال صادرات طیور به کشور عراق فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاوند قطب دامپروری و باغداری استريال گفت: کشاورزان و دامپروران نهاوندی با همه مشکلات فعال هستند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولیدکنندگان کشور را سربازان تولیدات مواد غذایی می‌دانیم و در این راه از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در فاز توسعه طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب نهاوند را حمایت کند، گفت: نهاوند از قطب‌های تولید دام محسوب می‌شود و خوراک دام هم سیاست حمایت از تولید است که در حال حاضر ۱۹ درصد واردات این حوزه کاهش یافته است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین با ابلاغ شیوه نامه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: قیمت خرید گندم را هرکیلو به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده‌ایم و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت، همچنین قیمت کودهای پایه را ۴۵درصد کاهش داده ایم و کشاورزی قراردادی را از شهریور ماه انجام می‌دهیم و کود و بذر را نیز در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

وزیر جهادکشاورزی در خصوص مطالبات کشاورزان، اظهار داشت: تا امروز ۴۹ هزار میلیارد تومان بابت مطالبات کشاورزان پرداخت شده است باقی آن هم هفته آینده با سرعت بیشتری پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه خریدار باید از روز اول مشخص باشد و کشاورز دغدغه‌ای نسبت به سرانجام محصول خود نداشته باشد، گفت: برای سفر هیأت دولت به استان همدان ۲ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است، که بخشی از این اعتبار برای شهرستان نهاوند در نظر گرفته می‌شود.

*ضرورت مدیریت آب در حوزه کشاورزی

فرماندار نهاوند نیز در ادامه با اشاره به ضرورت مدیریت آب در حوزه کشاورزی بیان کرد: نهاوند قطب کشاورزی و گردشگری و شهر شیلات غیر ساحلی کشور است که ضرورت مدیریت آب در این شهرستان با توجه به کاهش بارش‌ها و نزولات آسمانی بسیار مهم است.

ضرغام احمدوند خواستار ترریق اعتبارات و تامین مطالبات بخش کشاورزی که خواسته‌های مهم مردم و باغداران و کشاورزان شهرستان است، شد و گفت: شغل عمده و معیشت مردم شهرستان نهاوند از کشاورزی و دامپروری تامین می‌شود که نیاز است برای بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی مردم مطالبات این بخش برآورده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات