خبرهای داغ:

خانواده شهدا در بین ملت ایران جایگاه رفیعی دارند

فرمانده سپاه مهاباد گفت: خانواده شهدا در بین ملت ایران جایگاه رفیعی دارند.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۷۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

به گزارش بسیج از مهاباد، سرهنگ پاسدار اکبر نوروزی فرمانده سپاه مهاباد 8 مرداد در دیدار با خانواده‌ معظم شهیدان «علی جوانمردی، قاسم آتش‌بار و پرویز ایران‌‌پناه»، اظهار کرد: شهدا و خانواده بزرگوار ایشان در دین مبین اسلام و مکتب وحی از چنان جایگاه رفیع و منزلتی برخوردار هستند، که مشابه آن را کسی ندارد و اغلب به حال آنها غبطه می‌‌خوریم.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا اعم از والدین، همسر و فرزندان آنها از جهات مختلف شایسته تکریم و احترام ویژه هستند، ادامه داد: این قشر از جامعه به دلیل اهلیت، شایستگی اکتسابی و نقشی که در همراهی با شهید ایفا می‌کنند، ازطرف‌دیگر به خاطر انتسابی که با شهید دارند، شایسته تجلیل و احترام ویژه هستند.

فرمانده سپاه مهاباد با بیان اینکه، بخشی از تکریم و تعظیم شهید در احترام و تجلیل از خانواده ایشان متبلور می‌شود، اضافه کرد: مساله تکریم خانواده شهید نه‌تنها به عنوان یک حرکت مطلوب بلکه یک وظیفه همگانی برای جامعه و نظام اسلامی به شمار می‌رود.

نورزی به بخشی از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب در ارتباط با خانواده معظم شهدا مبنی بر «سلام و درود بر شما پدران و مادران، همسران، فرزندان و بازماندگان شهدا که از بهترین عزیزان خود، در راه بهترین هدف که اسلام عزیز است، بزرگوارانه گذشته‌اید و در امر دفاع از دین خدا، آن‌چنان صبر و مقاومت نشان داده‌اید که رشادت و استقامت یاران سید شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام را در خاطره جهانیان تجدید می‌کردید».

وی بیانات حضرت امام (ره) پیرامون این طیف از جامعه را جلوه‌ای از نگرش دین مبین اسلام درباره این قشر والامقام دانست و اظهار کرد:

شهدا و ایثارگران میراث گرانبها و الگویی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این خانواده‌ها موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.

فرمانده سپاه مهاباد گفت: پس باید به این مهم بیش از گذشته توجه شود و از هر فرصت برای دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا حداکثر استفاده به عمل آید.

نوروزی اضافه کرد: بدون‌تردید خانواده شهدا دارای ویژگی و برجستگی‌های خاصی بوده‌اند، که این توفیق بزرگ یعنی خانواده شهید شدن نصیب آنها شده است.

ارسال نظرات