استاندار ایلام:

ایلام در حوزه راه سازی به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است/ تردد زوار در استان ایلام ۱۵ برابر سال گذشته بوده است

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام در حوزه راه سازی به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است، گفت: میزان تردد زوار عتبات عالیات در استان ایلام در سال جاری ۱۵ برابر میزان سال ۱۴۰۰ بوده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۲۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار ایلام، عصر امروز(۸ مرداد) در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان با حضور  سردار« حسن مومنی» رئیس پلیس راه فراجا، با تسلیت ایام محرم و درگذشت دکتر عادل آذر و گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم، اظهار کرد:  دکتر عادل آذر عمری برای اعتلای فرهنگ، اقتصاد و گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرد و به صورت میدانی در عرصه قانونگذاری و نظارت حضوری مثبت داشت و برنامه های مختلفی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر عادل آذر در مرکز استان و شهرستان دهلران برگزار می شود.

 

«حسن بهرام نیا» بیان کرد: سفر راحت توام با آرامش و ایمنی سفر در سطح جاده های استان از اهداف اصلی این جلسات است که در راستای رفاه حال مردم است، ذات این جلسات بر این است که به دور از هر گونه سلیقه ای، موارد و مطالب بیان شود و برای تصمیم گیری با نهایت دقت برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه راه سازی تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده و تحول بزرگی در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: آمار تردد در استان ایلام در  سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۳۴ درصد رشد نشان می دهد که اگر در حوزه راهسازی و حذف نقاط حادثه خیز اقدامات جدی صورت نمی گرفت، میزان تلفات جاده ای از آنچه که بوده، بیشتر می شد.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه میزان تردد زوار در سال جاری ۵۶۱ هزار نفر  بوده است که این میزان حدود ۱۵ برابر سال گذشته است، تصریح کرد: برای ۴ خطه کردن مسیرهای منتهی به مهران همه ظرفیت ها پای کار آمده است و تلاش می شود که برای تسهیل در تردد زوار  این مسیرها و زیرساخت ها زیر بار ترافیکی برود.

 

بهرام نیا با بیان اینکه در راستای حمل و نقل مسافران و زائران اربعین حسینی در سال جاری در مجموع ۱۴ هزار اتوبوس در سطح کشور در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در مجموع روزانه ۵ هزار اتوبوس برای جابجایی و حمل و نقل زوار اربعین حسینی در مرز مهران لازم است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه بایستی حقوق شهروندی  در زمینه سد معبرها رعایت شود، ابراز کرد: در مرحله اول  دستگاه های اجرایی در  خصوص عدم ایجاد مانع در مسیر و پیاده روها باید رعایت کنند و پای کار باشند و بعد سایر  اقشار مختلف مردم رعایت کنند.

 

 

وی با بیان اینکه هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق تصرف زمین های مشاع از جمله پیاده رو ندارد، گفت: شهرداری حق پیاده رو فروشی ندارد، بلکه بایست در مرحله اول به کسانی که به حقوق شهروندی توجه نکرده‌اند و مانع هایی ایجاد کرده‌اند ابلاغ کند که موانع را جمع آوری کنند، در غیر این صورت برخورد قانونی می شود.

 

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود  با تاکید بر رفع گره های ترافیکی در داخل شهرها در راستای حفظ حقوق شهروندی، گفت: طبق گزارشات پلیس راهنمایی و رانندگی باید گره های ترافیکی برطرف شود و کسانی که سد معبر  کردند در اسرع وقت به تخلفات آنان رسیدگی شود.

 

 

بهرام نیا با اشاره به این مطلب که  بر اساس بررسی و گزارشات بخش اعظمی از تصادفات بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ رخ می دهد، گفت: اورژانس ها، پایگاه های امداد، هلال احمر در این ساعات از شبانه روز در آماده باش کامل باشند.

 

وی بر رعایت تمامی الزامات در تمامی پروژه های راهسازی تاکید کرد و گفت: همه پروژه های راهسازی باید تمامی استانداردهای فنی و مهندسی در آنها رعایت شود و خروجی عملکرد این اقدامات منجر به افزایش ایمنی برای رانندگان و سرنشینان گردد.

 

استاندار ایلام گفت: پیمانکاران جاده سازی بر اساس نقشه ای که تحویل می گیرد اقدام با ساخت جاده می کند و بایستی در زمینه ساخت جاده دستگاه های اجرایی مرتبط، نظارت کامل در رعایت نکات ایمنی و فنی را بر کار پیمانکاران داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ جاده ای بدون رعایت نکات فنی و مواردی که باید رعایت شود و در پروژه تعریف شده است نباید از پیمانکار تحویل گرفته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار