خبرهای داغ:

محرم از نظر سیاسی دارای اهمیت ویژه است

فرمانده سپاه بوکان گفت: ماه محرم بزرگترین حماسه بشریت علیه ظلم، جور و استبداد را یادآوری می‌کند، بنابراین از نظر سیاسی نیز حایز اهمیت است.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۲۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

به گزارش بسیج از بوکان، سرهنگ پاسدار صمدمحمد علیزاده فرمانده سپاه بوکان 9 مرداد در جلسه ‌هماهنگی برنامه‌های دهه نخست ماه محرم، اظهار کرد: محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم‌ستیزی بشریت در طول تاریخ است پس از جهات مختلف به ویژه سیاسی این ایام مورد توجه است.

وی ادامه داد: حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاکدل و راست‌قامتی است، که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند، در راه دین و عقیده از جان گذشتند و فلسفه زندگی همراه با بینش وسیع، استقامت در مقابل ظالم، پایمردی در راه حق و تلاش برای اصلاح انحراف‌ها را معنا بخشیدند.

فرمانده سپاه بوکان با بیان اینکه امروز ايستادگی در برابر نظام سلطه و دشمنی‌های مستكبران به واسطه فرهنگ عاشورایی تحقق یافته است، گفت: بايد عبرت گرفتن و انديشيدن به انگيزه‌های اين قيام تاريخی در همه ابعاد زندگی ما مورد توجه قرار گيرد.

علیزاده فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و هفتاد و دو یار باوفایش را به همه حق‌طلبان و آزادگان امت اسلامی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(س) تسلیت گفت و افزود: ادامه دادن راه شهدا کربلا یک رسالت سنگین است که بر دوش تک تک ما قرار دارد..

 

وی برای برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری، تفکر در واقعه کربلا و تمسک به ریسمان مودت اهل‌بیت، عصمت و طهارت علیهم‌السلام ابراز امیدواری کرد.

فرمانده سپاه بوکان اظهار کرد: باید یکایک ما به صورت جدی تلاش کنیم، تا به سهم خود در مسیر سعادت و کمال گام‌های بلندی برداریم و نمونه شایسته‌ای از دانش‌آموختگان مکتب عاشورا باشیم.

ارسال نظرات