خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:
سردار «کوشکی» گفت: اگر شهدا، رزمندگان و ایثاگران ما نبودند، بسیاری از بحران‌های اجتماعی به فاجعه تبدیل می‌شد و از این رو، شهدا نوعی امنیت فرهنگی را رقم زدند.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۶۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز (یکشنبه) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فیروزآباد که با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد و جمعی از مسوولین این شهرستان در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تنها نقطه ضعف کشور در مسایل فرهنگی و اقتصادی است، اظهار داشت: در هر دو اینها از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب غافل شدیم.
سردار کوشکی ابتدا گفت: شهدا به تأسی از حضرت اباعبدالله (ع) جان خود را برای عظمت و سربلندی دین خدا و حفظ کیان این  کشور فدا کردند و اکنون نوبت ما است که نام و خاطره آنها را حفظ کنیم.
وی افزود: هرجا که فرمان ولی امر مسلمین را اطاعت کردیم، موفق بوده ایم و انقلاب اسلامی امروز جز دو مولفه در همه مولفه‌ها موفق بوده و این دو مولفه، فرهنگی و اقتصادی هستند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تجربه من چه در دفاع مقدس و چه پس از آن یعنی سالها خدمت در لباس مقدس پاسداری از نظام و در کنار آن، تدریس در دانشگاه به من آموخته که در این دو موضوع نیازمندانقلاب هستیم و برای ارزیابی همه دولت‌ها باید این دو را مد نظر قرار داد؛ اما با این حال، دولت فعلی یک فرصت است که خداوند به دست مردم به آنها رهنمون کرده که عقب‌ماندگی‌ها و ناکارآمدی‌های قبل را جبران کنیم.
وی افزود: در حوزه اقتصادی نیازمند کار زیادی هستیم و باید به رئیس جمهوری که گفته من آبرویم را برای خدمت به نظام گذاشته ام، کمک کنیم در خدمت به مردم موفق شود.
سردار کوشکی افزود: در حوزه فرهنگی نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم که تحقق آن معادل ولایتمداری است. رهبری در همین خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و سپس جهاد تبیین را مطرح کردند تا این انقلاب فرهنگی محقق شود و در واقع نقشه راه معرفی کردند. جهاد تبیین یعنی اینکه ما هم دانایی و هم توانایی را داشته باشیم و دانایی در مجموعه ای از عناصر علمی فرهنگی ایثارگرانه نهفته است و توانایی نیز بستری برای مطرح کردن این موارد در میان مردم است؛ زیرا مردم تشنه کار خوب هستند و راهپیمایی میلیونی روز غدیر و استقبال از سرود «سلام فرمانده» موید این است.
وی بیان کرد: کار برای شهدا انگار برای خداست و سود کاری که برای خدا انجام می‌شود به نفع ما است؛ زیرا شهدا نیازی به کار ما ندارند و ما باید جامعه را به محیطی امن برای خانواده خود تبدیل کنیم  و این امر میسر نیست مگر با الگوسازی از شهدا و اگر شهدا، رزمندگان و ایثاگران ما نبودند، بسیاری از بحران‌های اجتماعی به فاجعه تبدیل می‌شد و از این رو، شهدا نوعی امنیت فرهنگی را رقم زدند.
وی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: یادمان شهدا قلب فرهنگی هر شهر است و باید از شهدا الگوسازی شود.
وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی یادمان شهدای این شهرستان کار زیادی باید انجام شود و اگر جایی برای این کار آباد شود و زینت داده شود، برکت خواهد آ ورد و جوانان و نوجوانان جذب می‌شوند؛ به همین خاطر این یادمانها باید مثل پارک برای سنین مختلف جذابیت را لحاظ کند.
سردار کوشکی در ادامه گفت: قبل از ساخت یادمان باید ملکیت این یادمان شهید تعیین تکلیف شود و حدود اربعه مشخص و در کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف و استعلامات گرفته شود.
وی افزود: هر یادمان شهدا دارای هشت سازه یا عنصر اصلی از جمله جاده دسترسی، سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز، سازه یادمان، سرویس بهداشتی، صحنی که شهید در آن دفن می شود، بستر روباز جهت اجرای مراسم، خودِ سازه یادمان و ساخت سالن چندمنظوره  جهت برگزاری مراسم و فضایی برای قراردادن گنجینه آثار مربوط به شهداست.
وی در ادامه گفت: باید هر طرحی قبل از اجرا در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تایید شود؛ همچنین از نصب المان‌های چندین میلیاردی خوددداری شود و پس از اینکه 60 درصد کار پیشرفت فیزیکی داشت، درخواست برای تدفین شهید در آن، ارائه شود.
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: معرفی نقش فیروزآباد در دفاع مقدس و آوردن آن در قالب کتابی که الگوی آن هم در استان هم استهبان انجام شده و تاریخی توصیفی است، از دیگر وظایف فرماندار است. باید به فضاسازی شهری با تصویر شهدا نیز دقت شود و جز فرمانداری، سپاه هم به عنوان دبیر حفظ آثار و هیات امنای یادمان شهدا نقش خود را ایفا کند و جلسات هیات رزمندگان نیز مرتب انجام شود.
سردار کوشکی گفت: استاندار قبلی حمایتهای خوبی کرد و استاندار ولایتمدار فعلی نیز تاکنون بسیار خوب پای کار بوده و نمایندگان مجلس هم هرکدام مبالغ قابل توجهی را به ساماندهی یادمان شهدا اختصاص داده اند.
وی در پایان از شورای شهر فیروزآباد خواست که در صورت امکان اتوبان فیروزآباد کوار به نام شهدای  فیروزآباد نامگذاری شود و برخی تونل‌ها نیز مزیّن به نام شهدا شوند.
در این جلسه، مصوبات جلسه بررسی شد و براساس آن، سردار کوشکی پس از معرفی «حبیب الله جمشیدی» فرماندار فیروزآباد به عنوان رئیس شورای حفظ آثار دفاع مقدس فیروزآباد و هیات امنای یادمان شهدای این شهرستان از وی خواست مصوبات را پیگیری کند و جلسات شورای حفظ آثار دفاع مقدس فیروزآباد طبق تقویم برگزار شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها