بدهی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به داروخانه‌ها پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان به پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به دنبال اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: «مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با این اداره کل تا پایان تیر ماه امسال پرداخت شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۶۰۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، دکتر کیان دهراب پور افزود: اولین مرحله پرداخت هزینه‌های ناشی از تغییر سیاست‌ های نرخ ارز ترجیحی دارو، به داروخانه‌های طرف قرارداد در استان انجام شده و بدین ترتیب همه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ پرداخت شده است. 

وب ابراز داشت: اداره کل بیمه سلامت استان تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ هیچگونه بدهی به داروخانه‌های طرف قرارداد ندارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: صورتحساب داروخانه‌ها به ویژه نسخه‌های الکترونیک، در پایان هر ماه از سوی سازمان بیمه سلامت تسویه می‌شود و سازمان بیمه سلامت حساب جداگانه‌ای برای اعتبار طرح دارویار ایجاد کرده و این مجوز را ندارد که مبالغ تخصیص داده شده را جای دیگر هزینه کند و در این زمینه نظارت لازم از طرف دستگاه‌های نظارتی نیز وجود دارد.
وی گفت: همچنین سقف ریالی داروخانه‌ها در هفته گذشته از طرف سازمان بیمه سلامت حذف شده و از طرفی بیماران برای بهره‌مندی از مزایای طرح دارویار دیگر نیازی به تایید دوباره نسخه‌های خود ندارند.
گفتنی است، طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است. در این طرح ٣۶۶ قلم داروی ضروری، یارانه سلامت می‌گیرند و ١١٩ قلم داروى بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات