مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: مجالس حسینی بر فرهنگ مردم تاثیر مستقیم و بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۶۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

به گزارش بسیج از میاندوآب، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی در همایش هیئت رزمندگان اسلام با عنوان «محرم و تاثیر آن بر فرهنگ مردم» که در مصلی میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فواید، آثار و برکات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه، این سینه‌زنی‌ها در نزد خداوند از اجر برخوردار بوده، همچنین در رشد معنوی و تقویت باورهای مردم تاثیر بسیار زیادی دارد، ادامه داد: برپایی مجالس روضه و عزاداری برای اهل بیت(ع) باعث می‌شود، که ارزش‌های اسلامی در فرهنگ بومی مردم رخنه کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی اظهار کرد: باید حسینی باشیم همچنین خود و زندگی شخصی همین طور فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی‌مان را حسینی کنیم و در همه ابعاد زندگی‌مان از ایشان و اهل بیت (ع) مدد بجوییم، چراکه مسیر رستگاری اخروی و سعادت دنیوی از این طریق هموار شده است.

وی با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) نور است و کربلا خود تجلی نور الهی است، اظهار کرد: اگر کربلا نبود، نور اسلام و نور دین خاموش می‌شد و قیام امام حسین (ع) بود که موجب شد دین مبین اسلام با وجود دشمنی‌ها و تهدیدها عالمگیر شود.

حجت‌الاسلام فیاضی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواستند شیوه و سیره پیامبر (ص) را تعدیل کنند و منحرف سازند، ادامه داد: قیام امام حسین (ع) و نهضت حسینی باعث شد، که این آیین آسمانی در مقابل گزندها برای همیشه حفظ شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: مداحان، سخنرانان و روحانیان بر فرهنگ عاشورایی تاثیر مستقیم دارند و فرهنگ عاشورایی نیز در سبک زندگی مردم اثرگذار است، پس باید به محتوا و مطالبی که در این مجالس به مردم ارائه می‌شود، نهایت دقت را کرد.

وی مداحی را علمی سرشار از مهارت‌ها و فنون کاربردی دانست و گفت: از منظر تکنیک و فنون مداحی، یک مداح باید به این مهارت‌ها مسلط بودهو به آنها عالم باشد، همچنین بر تاریخ، تاریخ اسلام و ادبیات همچنین مستندات دینی و ... اشرافیت داشته باشد، تا محتوایی که به مردم ارائه می‌دهد، مطابق با دین و خواست اولیای الهی باشد.

ارسال نظرات