خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

حضور هیات رزمندگان در جامعه سلامت شهر را بیمه می‌کند

سردار «کوشکی» گفت: باید جلسات هیات رزمندگان شهرستان مهر منظم برگزار شود تا امنیت  و سلامت شهر بالا برود.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۸۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان مهر که با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از مسوولین این شهرستان در دفتر فرماندار مهر برگزار شد در جلسه اظهار داشت: باید جلسات هیات رزمندگان این شهرستان منظم برگزار شود تا امنیت  و سلامت شهر بالا برود. یادمان و گلزار شهدا راهی است برای نشان دادن و اثبات رهروی از راه شهیدا و به همین دلیل کاری دلی است.
سردار کوشکی با بیان اینکه شهدا عزتمند و با آبرو هستند و نزد خدا روزی می‌خورند و نیازی به ما ندارند گفت: این دنیا نیز قطعا انسانهای آبرومند پای کار خدمت به شهدا می آیند زیرا این کار درک و بلوغ خاصی می‌طلبد و در دولت فعلی این درک و بلوغ نسبتا وجود دارد. این دولت، دولت فرصت است و چهره خوبی از دولت در ذهن مردم نقش بسته و مردم به یاد دارند که زمانی در سیل حتی معاونین وزرا هم از جای خود تکان نمی‌خوردند اما امروزه شاهد حضور واقعی و جهادی مدیران در سیل و زلزله هستیم.
سردار کوشکی در ادامه این جلسه به بررسی مصوبات جلسه پرداخت و گفت: همانند استاندار که رییس شورای حفظ آثار دفاع مقدس استان است رییس شورای حفظ آثار دفاع مقدس و رئیس هیات امنای یادمان شهدای شهرستان فرماندار است و تخصیص و مدیریت منابع و عدالت توزیعی با فرماندار است و دبیر هردو نیز فرمانده سپاه ناحیه مهر است و باید مصوبات توسط این دو پیگیری شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بیان کرد: در دولت قبل هم برخی فرمانداران و استانداران همکاری داشند و برای نمونه استاندار دولت قبل هم همکاری خوبی با ما داشت زیرا شهدا برای همه ما هستند و جناحی نیستند اما در دولت فعلی فضا برای خدمت به شهدا فراهم تر شده است.
وی افزود: مصوبه بعدی این است که مالکیت و حدود یادمان‌ها باید مشخص و مستند باشد، از ظرفیت بخش صنعتی و صنایع و مسئولیت اجتماعی که دارند نیز باید جهت تامین منابع استفاده کرد. هر یادمان دارای هشت عنصر اصلی است که جاده دسترسی به یادمان، سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز و سرویس بهداشتی و روشویی و وضوخانه مهمترین مولفه‌هایی هستند که باید ابتدا تامین شوند.
کوشکی گفت: ساخت سالن چندمنظوره جهت برگزاری مراسم، سازه یادمان، صحنی که شهید در آن دفن می شود، بستر روباز جهت اجرای مراسم و خودِ سازه یادمان و مراسم و فضایی برای قراردادن گنجینه آثار مربوط به شهدا از دیگر ملزومات یادمان شهدا هستند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها