مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز:

ما نتوانستیم از مکتب جریان ساز و گفتمان ساز شیعه به خوبی بهره ببریم/ امام حسین(ع) پرچمدار جهاد تبیین هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه مکتب شیعه جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است، گفت:ما نتوانستیم از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره ببریم.
کد خبر: ۹۴۴۸۸۲۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  البرز عصر سه‌شنبه در مراسم دهه اول محرم که در هیئت هنر و رسانه کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که برخی به جریان سیدالشهدا (ع) وارد می‌کنند این است که این جریان اگر در هر مکتب، مذهب و دین دیگری بود سرعت رشد بسیار زیادی داشت.

وی بیان کرد: مکتب شیعه جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است که با هیچ مکتب دیگری قابل مقایسه نیست اما ما نتوانستیم از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: برخی مکاتب هیچ‌شان را چنان بزرگ نشان می‌دهند تا در طرفدارانشان در عرصه‌های مختلف یک رضایت عمومی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما همه چیز را داریم ما در قله‌های معارف زیست کنیم ما در مکتبی زندگی می‌کنم که می‌تواند همه قلوب و عقول را رام کند اما حداقلی از آن استفاده می‌کنیم، یعنی بسنده کرده‌ایم به شعارهایی که با زمانمان سنخیت حداقلی دارد.

ولایی‌برحق با اشاره به لزوم بهره‌گیری از هنر در معرفی معارف غنی شیعه گفت: وقتی نگاه ژرف و عمیق با هنر معارف غنی آمیخته شود اثرش چند برابر می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی از ادوار تاریخ ایران به قدری پیشتاز بود که هنوز برخی مظاهر آن در اوج است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه هنوز برای برخی از نمادهایی که در کتل‌ها و علم‌ها وجود دارد هنوز بدیل نیاوردیم، تصریح کرد: با اینکه هنر ما با سرعت خیلی بالا دارد و هنرمندان ما از فرهیخته‌ترین دنیا هستند و همچنین مکتب ما هم در اوج است اما این هنر به صورت کامل با مکتب ما ممزوج نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند با اعتقاد عمیق و روح لطیف هنوز نتوانسته است که این جریان به یک جریان عمومی تبدیل و رد پای خود را پیدا کند و برای خود جا پا بگذارد.

ولایی‌برحق گفت: حضرت آقا چند سالی است که موکدا به جهاد تبیین تاکید دارند و مأموریت اصلی را به دستگاه سیدالشهدا (ع) سپرده‌اند.

وی اظهار کرد: جهاد تبیین چیز جدیدی نیست ما قائل هستیم کاری که امام حسین (ع) کردند جهادی بود برای تبیین اسلام ناب از اسلام اموی و اینکه حق و باطل را عیان کنند و ایشان پرچمدار جهاد تبیین هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: امام حسین (ع) حکومت اموی که اسلام خود را به نام اسلام ناب نشان می‌دادند رسوا کردند و فرمودند مثل منی با مثل یزدید بیعت نمی‌کند، جریان اموی باید نفی و حتماً اسلام ناب نشان داده می‌شد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: سید الشهدا (ع) به قدری جدی بودند که جان خودشان و خویشانشان را در راه خدا فدا کردند، آن هم امام حسینی که از اول خلقت تا آخر خلقت مثلی ندارند.

ولایی‌برحق خاطرنشان کرد: پیرو مکتبی هستم که دوست و دشمن آن قائل هستند که هیچ بزرگی در عالم مانند امیرالمومنین (ع) و کلامی مانند نهج البلاغه ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کلمات حکمت‌آموز نهج البلاغه بی‌بدیل است، متذکر شد: ما پیرو مکتبی هستیم که شجاعان عالم به سربازان امام حسین (ع) آن حسرت می‌خوردند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار