خبرهای داغ:
در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و برخی از کشور‌های جهان در ۵۰ نقطه خوزستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۳۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

مسئول برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در خوزستان گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی یک مراسم بین‌المللی است و به جز کشور ما، در ۴۵ کشور دنیا به صورت همزمان اجرا می‌شود. در خوزستان این مراسم در ۲۸ شهرستان و دو بخش مرکزی دزفول و بندر امام برگزار خواهد شد.

فردوس مجدیان با بیان اینکه این مراسم به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود، افزود: با احتساب مراسم مناطق عرب‌زبان، این مراسم در ۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود، اما مراسم خانگی عزاداری در این آمار در نظر گرفته نشده است.

مجدیان ادامه داد: در کل کشور حدود ۱۰۰ کارگاه دوخت لباس توسط بانوان ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود ۳۰ کارگاه در استان خوزستان در حال فعالیت‌اند. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار لباس به همراه سربند در اهواز تهیه شده که آماده توزیع در مراسم شیرخوارگان حسینی اهواز و شهرستان‌ها هستند.

وی گفت: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام امین میرعلایی و مداح صادق آهنگران است. این مراسم ساعت ۸ جمعه ۱۴ مردادماه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها