خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام زارعی:

وظیفه امروز ما شناسایی شبهات و آگاه‌سازی جامعه با جهاد تبیین است

همدان-مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار بابیان اینکه دشمن امروز به صورت ترکیبی با ما وارد جنگ شده گفت: وظیفه ما این است که در عرصه‌های مختلف شبهات را شناسایی کرده و با جهاد تبیین جامعه را آگاه کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۴۲
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی اصغر زارعی در نشست جهاد تبیین که با حضور مبلغین و مسئولین هیئات مذهبی شهرستان بهار برگزار شد، ضمن تسلیت و تعزیت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) اظهار کرد: یکی از کلیدواژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به آن تاکید دارند، جهاد تبیین است، جهاد یعنی تلاش کردن و تبیین به معنای روشن‌سازی است.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن امروز به صورت ترکیبی با ما وارد جنگ شده اعم از جنگ عقیدتی، جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای، جنگ اقتصادی و از یک عرصه وارد نشده بلکه در عرصه‌های مختلفی با ما وارد مبارزه شده، بنابراین وظیفه ما است که در عرصه‌های مختلفی که با ما وارد جنگ شده شبهات را شناسایی کرده و با جهاد تبیین جامعه را آگاه کنیم.

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری (ره) شهرستان بهار عنوان کرد: جهاد تبیین یعنی ما بتوانیم در مرحله اول شبهات و ابهامات را برای خود حل کرده و سپس برای دیگران روشن‌سازی کنیم.

وی اضافه کرد: مسئله‌ای که همه ما با آن مواجه هستیم مسئله معیشت و اقتصاد است، برای تبیین و پاسخگویی به شبهات پیرامون این موضوع باید بدانیم که کشور ما بیش از 40 سال مورد تحریم واقع شده و از طرفی در حکومت اسلامی ما اقتصاد با الگو و مدل غربی ارائه شده که باعث به وجود آمدن فاصله طبقاتی بین مردم شده و مشکلاتی که الان شاهد آن هستیم نتیجه عملکرد دولت‌هایی است که گاه غرب‌گرا، گاه اصولگرا و یا اصلاح طلب بوده‌اند، بنابراین این مشکلات هیچ گونه ارتباطی با نظام اسلامی ما ندارد.

زارعی ابراز کرد: همانگونه که در تاریخ عده‌ای به نام مسلمان با تفسیر غلطی از دین امام حسین(ع) را خارجی نامیدند و با او وارد جنگ شدند امروز عده‌ای نیز با استدلال غلط خود، در مقابل نظام مقدس اسلامی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: با جهاد تبیین باید به شبهات در هر زمینه‌ای که دشمن وارد کرده  چه در مسائل اقتصادی، چه در موضوع عفاف و حجاب و چه در بحث فضای مجازی که همزمان در چند عرصه ما را مورد هجمه قرار داده، ما نیز متقابلا ودر همان عرصه‌ها پاسخ درستی ارائه دهیم و این در صورتی قابل اجرا است که شبهات را برای خودمان حل کرده باشیم.

وی همچنین مطالبه عمومی را در بهبودی اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار