نامی گفت:در سیل اخیر ۱۴۳۳ روستا درگیر شدند، اما هنوز میزان خسارت قطعی برآورد نشده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۷۹
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت:  ۲۴ استان،۱۴۳۳ روستا و ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش در سطح کشور درگیر سیلاب شدند که میزان خسارت هنوز مشخص نشده چراکه بایستی کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد خسارات باغات، زمین‌های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها، احشام و... را انجام دهند و احتمالاً این کار دو هفته زمان ببرد.

نامی اظهار کرد: همچنین کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز باید خسارت مسکن،راه و شهرسازی خسارت راه‌ها و پل‌ها به‌خصوص پل‌های روستایی و سایر بخش‌ها توسط مسئولین مربوطه برآورد شود.

وی ادامه داد: مدیریت خوب در اکثر استان‌ها و همچنین استان مرکزی قابل‌تقدیر است و آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد، در استان مرکزی اطلاع‌رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم مطلع بودند، در برخی استان‌ها نیز هدایت اجباری وجود داشت که آنها را از مسیر سیل خارج کند و برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودروهای خود را ترک کنند به‌ویژه در مناطقی که عشایر وجود داشتند و در کف دره‌ها حضور داشتند که به سمت به بالای دره هدایت شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مدیریت خوب و جهادی باعث شد که خسارت زیادی وارد نشود، برای ما جان یک انسان هم مهم است.

وی با اشاره به اینکه در این سیل تاکنون ۷۸ نفر جان خود را از دست دادند گفت: البته آمار داده می‌شود اما به‌نوعی درست نیست و خیلی‌ها تلاش می‌کنند افرادی که درجاهای دیگر برای آنها مشکل پیش‌آمده در این آمار بگنجانند که خیلی دقت می‌شود.

نامی اضافه کرد: آمار کشته‌ها زمانی با دقت اعلام می‌شود که به تائید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب سیل فوت‌شده،دقت در آمار اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: یک هفته پیش در غرب اروپا سیلی ایجاد شد که طبق آمار اعلام‌شده ۱۸۴ نفر فوتی و بیش از ۱۵۰۰ نفر مفقودشده‌اند کهBBCتنها یکبار این آمار را اعلام کرد اما خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها با دقت و درایت اخبار را منتقل کردند ،آمار مهم نیست بلکه مهم این است که اخبار تهدید به‌موقع به مردم منتقل‌شده و در بسیاری از مواقع خواسته‌های مردم به مسئولین نیز منتقل‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: هدف بر این است که با حضور در استان مرکزی مقداری از خسارت‌ها مطلع شویم و برای خانه‌هایی که تخریب‌شده،اسکان موقت در نظر گرفته می‌شود و تا زمانی که مسکن مناسب و با مقاومت بالا برای مردم ساخته شود هزینه کرایه مسکن پرداخت خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات