خبرهای داغ:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان طی هفته گذشته فوت کردند.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۷۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صعودی بیماری کویید- 19 در خوزستان، اظهار کرد: ۳۰ هزار و ۴۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در هفته گذشته به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به شروع موج بیماری ۱۰برابر افزایش داشته است.

وی همچنین به افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خوزستان اشاره کرد و افزود: در هفته اول تیرماه تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید - ۱۹ در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های خوزستان ۶۹ نفر بود در حالی که اکنون ۶۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری هستند.

حی‌بر با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز افزایش داشته است، گفت: در ابتدای موج بیماری تنها یک بیمار اینتوبه در بیمارستان های خوزستان بستری بود که این آمار اکنون به ۲۹ بیمار افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد از ۳۹۷ تخت عادی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان اشغال شده‌اند.

حی‌بر شیوع بیماری در کودکان نیز بالا دانست و گفت: در حال حاضر۹۰ درصد از ۳۰ تخت عادی و ۱۰۰ درصد تخت‌های ویژه اختصاص داده شده به کودکان مبتلا به کرونا نیز پر شده است.

با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها