خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

انقلاب اسلامی ایران، امتداد راه عاشورا است/ولایت پذیری رزمندگان، جریان پیشران انقلاب است

سرهنگ برین گفت: انقلاب اسلامی ما امتداد راه عاشوراست. همه‌ زیبایی‌ها و اتفاقات نیمروز عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد. اگر جریان انقلابی و باورمند به مکتب رسول الله در واقعه غدیر کوتاه نمی‌آمد، واقعه عاشورا شکل نمی‌گرفت
کد خبر: ۹۴۴۹۸۰۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، یادواره بزرگداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید عباس بابایی با عنوان «از عباس حسین(ع) تا عباس خمینی(ره)» همزمان با شب تاسوعای حسینی در صحن و سرای امامزاده حسین(ع) قزوین و با حضور سرهنگ حمزه برین، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و عزاداران حسینی با همکاری مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین برگزار شد.

سرهنگ حمزه برین، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما امتداد راه عاشورا است. روزی که امام خمینی(ره)، بزرگ مرد تاریخ که ملت ایران را از زیر بار طاغوت نجات داد و به آن عزت و عظمت داد فرمود:«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

وی در ادامه افزود: امروز این واقعیت برای ما ملموس‌تر می‌شود آن زمان که ملتی حسینی و عباسی باشند و علی اصغر شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) را باب الحوائج بدانند، می‌تواند در برابر رژیم طاغوت ایستادگی نماید و آن را با دستان خالی بشکند.

سرهنگ برین یادآور شد: اگر امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی قدردان خون شهدای خود هستیم معلول این علت است که همه‌ زیبایی‌ها و اتفاقات نیمروز عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود. از ۶ ماهه علی‌اصغر گرفته تا حبیب بن مظاهر در دفاع مقدس نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرشان کرد: هرآنچه در عاشورا شکل گرفت و به تعبیر حضرت زینب کبری(س) زیبا جلوه کرد مجددا در دفاع مقدس رقم خورد. چرایی وقوع آن، حضور حضرت عباس و علی‌اکبر، علی اصغر و قاسم و نیز حبیب بن مظاهر‌های امام خمینی(ره) هستند که خودشان را به قیام سیدالشهدا(ع) گره زدند. 

وی اذعان کرد: رزمندگان ما، برای جان فشانی خود و ماندن در مسیر خمینی کبیر، الگو داشتند. انقلاب از این جهت تثبیت می‌شود که آنها مسیر رو به جلو را طی می‌کنند. کتاب زندگینامه شهید عباس بابائی بعد از شهادت وی، در دور دست ها و خصوصا در کشمیر هند، مثل مقتل‌خوانی خوانده می‌شود و هزاران جوان کشمیری پای این کتاب می‌گریند و این نشان‌دهنده اتصال فرهنگ بابائی ها با فرهنگ عاشورا است. 

سرهنگ برین تصریح کرد: خیلی از جوانان امروز ما امام راحل، انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند در حالی که با آنچه که در جبهه مقاومت شکل گرفت همین جوانان حاضر شدند خانواده، همسر و فرزندشان را رها کنند و هزاران کیلومتر دورتر برای خدمت بروند حتما به الگو و باوری نیاز داشتند تا خود را در مسیر عاشورا قرار دهند. تحقق این مهم نیاز به مکتب قوی حسینی دارد و این یک باور عمیق قلبی است. 

وی افزود: یکجا کوتاهی کردیم و دیگر کوتاه نمی‌آییم. اگر جریان انقلابی و باورمند به مکتب رسول الله، در واقعه غدیر کوتاه نمی‌آمد، واقعه عاشورا شکل نمی‌گرفت. فلذا آن چیزی که ما را امروز محکم نگاه داشته و جان فشانی می کنیم از باب عدم تکرار مکررات است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی خود را با فرهنگ عاشورا عجین کرده است و با ایستادگی و مقاومت، سربلندی‌های امروز را رقم زده است وگرنه با این همه تهدید، تحریف، فشار، جنگ و هزاران مشکل از سوی دشمنان، قاعدتا نباید شاهد این همه پیشرفت می‌بودیم. 

سرهنگ برین در پایان عنوان کرد: امروز به برکت مکتب عاشورا، عزتمند و قدرتمند هستیم و انقلاب اسلامی، سربازان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خوار چشم دشمنان شده اند. اگر همچنان خود را مرد میدان و متصل به مکتب عاشورا می دانیم مطمئنا این پیچ تاریخی را طی خواهیم کرد و سعادت، سربلندی و عزتمندی نصیب همه‌ ما خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها