خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

ما در مقابل خوشنامی شهدا، گمنام هستیم

سردارحاجتی گفت: همه اعضای ستاد استانی از جمله مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان میزبان شهید پوردل، تمام توان خود را برای میزبانی شایسته از مادر شهید و خانواده‌اش مهیا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۸۲
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز بر مزار شهید تازه شناسایی شده ژاندارمری در یادمان شهدای گمنام شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه، اظهار داشت: به امید خدا و با توکل و توسل به خون شهدا در شامگاه امروز (پنجشنبه 20 مردادماه) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیئت ها و دسته جات عاشورایی و نوای حاج «صادق آهنگران» به استقبال خانواده شهید پوردل می رویم.

وی با بیان اینکه شهدا خوشنام هستند و مائیم که گمنام مانده ایم، افزود: مادر شهید و دیگر اعضا خانواده شان عصر امروز از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خوزستان می شوند تا پس از استراحتی کوتاه و بعد از 34 سال دوری و صبوری بر مزار فرزندشان حاضر شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: همه عوامل و اعضا ستاد استانی منجمله مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان میزبان این شهید، تمام توان خود را برای میزبانی شایسته از مادر شهید و خانواده اش مهیا کرده اند که جای تقدیر دارد.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید «پرویز پوردل» ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس به سربازی اعزام شد و در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت. شهید پوردل در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.

پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر شهید «پرویز پوردل»، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و به‌عنوان شهید گمنام در اهواز آرام گرفت. حالا پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

این شهید والامقام همراه با یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و جمعی از کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در محوطه این شرکت به آغوش خاک سپرده شد تا محفلی برای دلدادگان راه شهادت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها