امیر حسین بیاتی گفت:ما از نهضت امام حسین (ع) یاد می‌گیریم که اگر بخواهیم حرکتی به نتیجه برسد باید ابعاد تبیینی آن را اجرایی کنیم. تبیین اگر مهم‌تر از حرکت نباشد کمتر از آن نیست.
کد خبر: ۹۴۵۱۲۳۴
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ نشست روشنگری جهاد تبیین با موضوع محرم با حضور جمعی از کارکنان سپاه شازندو امیرحسین بیاتی کارشناس مسائل سیاسی استان برگزار گردید.

بیاتی بیان کرد: مقام معظم رهبری از این ایام با عنوان جهاد تبیین یاد کردند و فرمودند:  اگر یک صبح تا ظهر در روز عاشورا که اوج حماسه عاشورا و یک بذل جان و هستی و فرزند بود بعداز ظهر عاشورا تا اربعین حسینی حماسه جهاد تبیین بود که پرچمداری آن بر عهده حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه اگر این تبیین ها نبود عاشورا آن طور که باید به دست ما نمی رسید بیان کرد: لازمه جهاد تبیین این است که انسان اجازه ندهد جای ظالم و مظلوم - جلاد و شهید عوض شود.

وی افزود: از همان ابتدای امر اغلب لشکریان عمرسعد به این گمان به کربلا آمده بودند که در مقابل یک طغیان گر و در مقابل یک خارجی که مرتد شده بایستند که نیازمند تبیین بسیاری بود که این حادثه رخ ندهد.

بیاتی در ادامه بیان داشت: مهم‌ترین علت ماندگاری نهضت کربلا حرکت تبیینی حضرت زینب (س) بود. بنابراین از این نهضت می‌توان به این نتیجه رسید که هر حرکتی بدون تبیین ناقص خواهد ماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما از نهضت امام حسین (ع) یاد می‌گیریم که اگر بخواهیم حرکتی به نتیجه برسد باید ابعاد تبیینی آن را اجرایی کنیم. تبیین اگر مهم‌تر از حرکت نباشد کمتر از آن نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات