مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

خبرنگاران و رسانه های ارزشی باید جریان ساز جامعه باشند

حجت الاسلام پنجی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با نقش آفرینی و رسالت خود باید فتنه را خنثی سازی نمایند و در جامعه جریان ساز باشند و جریانات جامعه را به سمت آرمان های انقلاب و معارف الهی هدایت نمایند و در مقابل تحریف حقایق بایستند و واقعیت های جامعه را با جهادتبیین صحیح و روشنگری بیان نمایند.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۴۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران افتخاری بسیج، اصحاب رسانه و نمایندگان صدا و سیما شهرستان بوئین زهرا در شهرک صنعتی آراسنج ، به ابعاد و دستاوردهای نهضت عظیم عاشوراء اشاره کرد و گفت: حرکت و واقعه عاشوراء، حرکتی است که گستره و ابعاد آن به بلندای تاریخ است. تقارن روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، یادآور ابعاد رسانه ای نهضت عاشورا و مسئولیت بزرگ خبرنگاران در جهاد تبیین است که امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) به دوش کشیدند و برای همه خبرنگاران در دفاع از حق و ایستادگی در برابر ظلم و ستم الگو شدند.

وی در ادامه افزود: یکی از اصول مهم در روش مبارزاتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین و روشنگری برای مردم و همچنین خواص جامعه بود، از این رو، آن حضرت نسبت به بیان اهداف و تشریح انگیزه قیام خویش اقدام فرمودند و امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور امت پیامبر اسلام(ص) را از اهداف قیام خویش عنوان کردند.

حجت الاسلام پنجی، تحریف، فریب، سکوت خواص و جهل مردم را چهار عامل اصلی وقوع عاشورا دانست و گفت: دشمنان داخلی با همدستی عوامل خارجی و افراد مسلمان نما همیشه علیه جبهه حق موضع گیری کرده اند و توانسته اند با عوام فریبی خود جریان حق را به عقب برانند. تحریف، فریب، سکوت خواص و جهل مردم، چهار عامل اصلی بودند که باعث شدند واقعه عاشورا اتفاق بیفتد. امروز نیز دشمنان انقلاب با این چهار عامل می خواهند واقعیت های جامعه را تحریف کنند و مردم را نسبت به دین و اسلام بدبین کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به نقش و رسالت خطیر خبرنگاران در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید اهل مطالبه گری و انتقاد سازنده باشند و در راستای امید آفرینی در جامعه گام بردارند. خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد و متخصص باید جریان ساز جامعه باشند، دشمنان خارجی و داخلی از بستر مسائل اقتصادی دنبال اعتقادزدایی و شک و تردید در افکار عمومی جامعه هستند و می خواهند با فتنه اقتصادی، فتنه اعتقادی را به پیش بکشند، از این رو، خبرنگاران و اصحاب رسانه با نقش آفرینی و رسالت خود باید این فتنه را خنثی سازی نمایند و در جامعه جریان ساز باشند و جریانات جامعه را به سمت آرمان های انقلاب و معارف الهی هدایت نمایند و در مقابل تحریف حقایق بایستند و واقعیت های جامعه را با جهادتبیین صحیح و روشنگری بیان نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار