خبرهای داغ:
فرماندار خرمشهر از استقرار ۴۸ گیت گذر و آغاز آماده سازی مرز شلمچه برای استقرار مواکب خدمات رسانی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۱۶۷۶
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نادر عمید زاده عصر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین با توجه به لغو روادید برای تردد سهل و آسان و به حداقل رساندن مشکلات در تلاش است تا ۲۴ گیت اصلی در داخل پایانه و ۲۴ گیت اضطراری در محدوده بیرونی مستقر خواهند شد.

وی افزود: مرز شلمچه برای نخستین بار به شبکه فاضلاب مجهز شده و تقویت شبکه آب و برق و ایجاد خطوط جدید آبرسانی در مسیر مرز شلمچه از دیگر اقدامات برای بهبود خدمات رسانی در مرز شلمچه است.

فرماندار خرمشهر به همزمانی اربعین حسینی با فصل گرم سال اشاره کرد و گفت: برخی استان‌ها و شرکت‌ها به عنوان معین خرمشهر قرار شده در گرما معین خرمشهر باشند.

وی به احداث مسیر پشتیبانی مواکب در شلمچه اشاره و اظهار کرد: مواکب خدمات رسان از موقعیت قبلی خود جابه‌جا نمی‌شوند و سازه‌های سیار برای استقرار سیستم‌های سرمایشی در محل مواکب و مسیر مستقر خواهند شد.

برنامه دولت برای توسعه خرمشهر و آبادان

عمید زاده در رابطه با تشکیل کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر از ارائه برنامه پنج ساله و تعریف اعتبارات در آخرین جلسه این کارگروه خبر داد.

وی اظهار کرد: برای اجرای مصوبات کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر بازه زمانی پنج ساله مشخص شده و علاوه بر بودجه دولت برای آبادان و خرمشهر نیز اعتبارت مجزا در نظر گرفته شده که جمع بندی نهایی باید در دولت انجام شود.

به گفته فرماندار خرمشهر، عمران شهری و حوزه‌های آب و فاضلاب بهداشت و درمان و روستایی به عنوان اولویت‌های توسعه مطرح شده در نشست‌های کارگروه توسعه دو شهرستان آبادان و خرمشهر است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای رفع کاستی‌های خرمشهر مصر است از تعریف ۲۰ پروژه به این مناسبت خبر داد و گفت: عمده این پروژه‌ها عمرانی است که یا به بهره برداری می‌رسند و یا آغاز به کار شده بودند چرا که دولت با کلنگ زنی پروژه‌ها و ناتمام ماندن پروژه‌های در حال اجرا مخالف است‌.

عمیدزاده از پایان کار احداث تصفیه خانه مرکزی خرمشهر در بهمن ماه، آسفالت ۲۰ خیابان در محدوده مساکن مهر، آغاز به کار پروژه ترمیم تراشه‌های حفاری در کوی مولوی و استقرار پست سیار برق در مینوشهر و غرب کارون و همچنین سرعت بخشی به پروژه احداث بیمارستان تخصصی قلب به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده یا در حال انجام اشاره کرد.

بدنه فربه خدمات نامناسب شهرداری

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه به مشکلات خدمات شهری در خرمشهر اشاره کرد و گفت: شهرداری از مهم‌ترین ادارات خدمات رسان است به‌کارگیری بسیاری از نیروها در شهرداری در سال‌های اخیر باعث شده این نهاد ماهیانه حدود ۱۴ میلیارد تومان حقوق و بیمه پرداخت کند و با افزوده شدن به کارگران بار بیشتری بر شهرداری تحمیل می‌شود.

به گفته عمیدزاده، بخش عمده این نیروها به نام خدمات جذب و در پست اداری مشغول به کار هستند و همین امر نیز خدمات رسانی نامناسب را در سطح شهر سبب شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت مستمر شورا بر عملکرد شهرداری حاکم باشد و این امر در مدت اخیر محقق نشده است از تحلیف عضو علی‌البدل شورای شهر خرمشهر پس از دستگیری یکی از اعضای این شورا در یک تا ۲ روز آینده خبر داد.

فرماندار خرمشهر با اشاره به وضعیت پل ناایمن آزادی خرمشهر اظهار کرد: نامه نگاری بسیاری در رابطه با پل آزادی خرمشهر انجام شده و مشاوره برای آن تعیین که این مشاور باید ظرف ۱۰ روز آینده نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

به گفته عمیدزاده، نظر ابتدایی مشاور و اینکه در زمان مقاوم سازی می‌شود از این پل استفاده کرد یا خیر، اعلام و به استانداری منعکس شده است، اقدام را منوط به اعلام نظر مدیر کل بحران کشور دانست.

تعیین تکلیف ادارات بی سرپرست خرمشهر

فرماندار خرمشهر به وضعیت تصدی مسئولیت برخی ادارات بدون سرپرست این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: برای تصدی مدیریت برخی ادارات اقداماتی انجام شده و در آینده نزدیک مدیران مربوطه معرفی می‌شوند.

وی مشکل انتصاب مدیران در اداره‌های ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را مرتبط با ارتباط آنها با ادارات کل منطقه آزاد اروند دانست و لازمه این انتصاب را اقدام سازمان منطقه آزاد دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها