خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از آمادگی سپاه برای همراهی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۱۹۹۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

سرهنگ عادل ساری روز پنجشنبه در جریان بازدید از موکب‌های شلمچه و چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج افزود:سپاه حضرت ولیعصر(عج) مانند سال های گذشته تا پایان اربعین حسینی در کنار مردم و موکب ها خواهد بود تا با عنایت الهی ، پیاده روی اربعین سال ۱۴۰۱ با موفقیت و سلامتی برگزار شود.

وی اظهار داشت: سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان تمام قد در کنار مردم و موکب‌ها خواهد بود و در خصوص جابه جایی و ایاب و ذهاب زائران حضرت سیدالشهدا(ع) همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل خود را به کار خواهد گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان افزود:کار اسکان و پذیرایی در چهار نوبت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده، توزیع آب معدنی ،چای و قهوه و خدمات رسانی بهداشتی و درمانی زائران توسط موکب های اربعین در چذابه و شلمچه انجام خواهد شد.

به گزارش بسیج، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.

پیش بینی شده اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه کشور به کربلای معلا مشرف شوند که از این تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت خواهند کرد.

در ۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا و موافقت نکردن مقام های ارشد ایران و عراق ، زائران اربعین موفق به تشرف به کربلای معلا نشدند و فقط اربعین سال گذشته شمار اندکی از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

امسال این نخستین بار است که حرکت کاروان زائران اربعین حسینی به کربلای معلا در ماه گرم سال مصادف می شود. پیش بینی شده تا ۱۷ سال آینده اربعین حسینی در ماه‌های گرم باشد.

کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان از موکب‌داران در مرزهای چذابه و شلمچه خواست موکب‌های خود را به تجهیزات سرمایشی و در صورت امکان به سایبان و مه پاش مجهز کنند.

مهمترین چالش پیش رو در پیاده روی اربعین امسال، گرمای فزاینده و احتمال گرما زدگی زائران و مسمومیت‌ غذایی است.

مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و در محدوده سیاسی شهرستان های دشت آزادگان و خرمشهر واقع شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها