خبرهای داغ:
خلیلیان در حاشیه آیین غبارروبی از گلزار شهدای اهواز و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی مهمترین برنامه های هفته دولت در خوزستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۵۳۲۷۷
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۰

«صادق خلیلیان» استاندار خوزستان در حاشیه آیین غبارروبی از گلزار شهدای اهواز و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، در تشریح برنامه‌های هفته دولت در خوزستان اظهار داشت: ۱۹۶ طرح متنوع در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که در راس آن‌ها طرح آبرسانی غدیر است. این طرح یک اَبَر طرح بود و در حال حاضر مراحل آزمایشی را می‌گذراند و بعد از مرحله آزمایشی آب شرب با کیفیت در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

وی افزود: این طرح به صورت اضطراری و میان مدت در چهارچوب مصوبه و سفر هیات دولت انجام شده و ظرف حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید.

خلیلیان ادامه داد: طرح اضطراری فاضلاب شهر اهواز که مشکل بخشی از نقاط بحرانی را برطرف کرد، در راستای طرح جامع فاضلاب بوده و از دیگر طرح‌های مصوبه سفر هیات دولت به استان است.

استاندار خوزستان گفت: سال‌ها با مشکل آبی برای روستا‌ها مواجه بودیم که خوشبختانه در سال گذشته آب یکهزار و ۱۰۰ روستا و در سال جاری جاری نیز آب ۴۰۰ روستا پایدار و تامین شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری خانه هنرمندان در هفته دولت، یادآور شد: در بحث درمان نیز بیمارستان علوی آبادان با ۲۲۰ تخت خواب به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

خلیلیان بیان کرد: اقداماتی در زمینه راه‌های اصلی استان مانند راه‌هایی که خوزستان را به استان‌های مرکزی و شرقی وصل می‌کند انجام شده و بخش‌هایی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در خوزستان ۲ خطه کردن راه آهن اهواز به اندیمشک را از دیگر مصوبات سفر هیات دولت عنوان کرد و متذکر شد: در مجموع اعتبار ۳۴۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر هیات دولت به استان است که بخشی از پروژ‌ه های آن در هفته دولت افتتاح می‌شود و سایر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود. با توجه به روند اجرای طرح‌ها امید داریم ظرف ۲ سال آینده مشکلات اصلی استان برطرف شود.

وی با بیان این که پروژه‌های دیگری در زمینه راه، بهداشت، درمان و مسائل فرهنگی در هفته دولت داریم، افزود: اقداماتی از سال گذشته برای احیا صنایع و کارخانجات راکد انجام و برخی از آن‌ها احیا و اشتغالزایی خوبی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها