خبرهای داغ:
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه امکانات برای برگزاری یک اربعین استثنایی در مرزهای شش گانه کشور بسیج و آماده شده است.
کد خبر: ۹۴۵۳۸۱۸
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵

همه چیز برای برگزاری یک اربعین استثنایی آماده است
سیدمجید میراحمدی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در مرز چذابه اظهار داشت: وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات مردمی برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی نسبت به ۲ هفته قبل در مرز چذابه خیلی بهتر شده و هم اکنون مرزهای ششگانه کشور برای خدمت رسانی به زائران آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به بازدید امروز معاون اول رئیس‌جمهور از مرزهای خسروی و مهران در استان‌های کرمانشاه و ایلام اظهار داشت: هماهنگی های لازم با مسئولان عراقی برای تردد روان و آسان زائران اربعین حسینی در مرزهای شش گانه کشور انجام شده و مشکل لاینحلی وجود ندارد.

میراحمدی در ادامه افزود: هیچ محدودیتی برای عزیمت زائران اربعین به کربلای معلا وجود ندارد، هرچند پیش بینی شده حدود پنج میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای رسمی کشور به شهرهای مقدس عراق مشرف شوند.

رئیس ستاد اربعین حسینی کشور در ادامه افزود: امروز به اتفاق معاون اول رئیس‌جمهور بازدیدی از مرز شلمچه کرده تا آخرین وضعیت مرز و پایانه مسافری شلمچه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج پیش بینی می شود حدود ۲ میلیون زائر اربعین از ۲ مرز چذابه و شلمچه به کربلا مشرف شوند. حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از روزهای نخستین ماه صفر شروع و در روزهای منتهی به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است. در ۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا و موافقت نکردن مقام های ارشد عراق، زائران اربعین حسینی موفق به سفر معنوی اربعین نشدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها