خبرهای داغ:
با تلاش شبانه روزی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) صورت گرفت

طرح آبرسانی غدیر خوزستان به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور فردا افتتاح میشود+عکس

طرح آبرسانی غدیر به منظور تأمین و رفع بحران آب از نظر کمی و کیفی برای شهرهای مرکزی و جنوبی استان خوزستان فردا افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۴۵۴۹۴۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال آب شرب به 62 شهر استان خوزستان از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر ،شادگان، دزفول و اندیمشک و حدود یک هزار و 206 روستای استان از طریق خطوط انتقال و لوله گذاری از پشت سد دز اجرا شده است و فردا افتتاح می شود.  

آب منتقل شده از پشت سد دز به مراتب باکیفیت تر از آب قبلی این شهرها بوده و کیفیت آن حدود ۰00  EC برآورد شده است و با افتتاح این پروژه 7.4 میلیون نفر از این آب باکیفیت برخوردار میشوند.

طرح آبرسانی غدیر که به صورت EPC به هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)واگذار شد به دلیل نیاز به سرمایه گذاری کلان و مشکلات عدیده کیفی و کمی آب بیش از نیمی از مردم استان به سه اولویت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تفکیک شد تا متناسب با سرمایه گذاری در راستای سیمای طرح مصوب به طور موقت تا تکمیل طرح (برداشت آب از سد دز)مردم از کیفیت و کمیت آب بهتری نسبت به وضعیت موجود خود بهرمند شوند .  

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)در خصوص فازهای مختلف این طرح اظهار داشت: فازهای اول و دوم این طرح شامل آبرسانی به شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان به مجموع  764 میلیون مترمکعب و همچنین آبرسانی به اهواز و دشت آزادگان به مجموع  764 میلیون مترمکعب طی سنوات گذشته به بهره برداری رسید.

محمد رستمی افزود: فاز سوم با هدف تأمین و انتقال آب از سد مخزنی دز به بخشی از شهرهای تحت پوشش طرح با اجرای کارهای باقیمانده و اتصال به اولویت اول و دوم طی روزهای آینده افتتاح میشود. 

وی ضمن اشاره به مشخصات فاز سوم و مشکلات و سختی های طرح گفت: در فاز سوم، 4۰ کیلومتر خط لوله به قطر 6700 میلیمتر اجرا شد که در قسمتی از آن، دو رشته خط 6700 میلیمتر به طول 6600 متر با عبور از بستر رودخانه کرخه، این پروژه را از صعوبت و پیچیدگی خاصی برخوردار کرده بود. 

وی درباره عوامل موفقیت این پروژه عنوان داشت: توکل بر قدرت لایزال الهی و خودباوری و تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و بهکارگیری نیروهای زبده و ماشینآلات و تجهیزات موردنیاز ،باعث شد تا پروژه 62 ماهه در عرض 6 ماه به اتمام و بهره برداری برسد و پروژهای که انتظار میرفت تا افق 576۰ به اهداف خود برسد با کار جهادی و شبانه روزی جوانان و متخصصان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سال جاری اهداف و آمال شکل گیری این طرح عظیم را که دستیابی مردم شریف خوزستان به آب آشامیدنی با کیفیت بالا از رودخانه دز بود محقق کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها