خبرهای داغ:
معاون امور بین الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت:

تبیین گفتمان مجاهدت و ایثار در راه اهل بیت امری ضروری است/ مشهد مقدس میزبان اجلاسیه هشتم در سال آینده

دامغان_ معاون امور بین الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت ضمن بیان اینکه اجلاسیه هشتم در مشهد برگزار می شود، گفت: امام رضا (ع) مجاهدی خستگی ناپذیر است که تمام عمر خود را در مجاهدت گذراند و در غربت هم به شهادت رسیدند و تبیین گفتمان مجاهدت و ایثار امری ضروری است. 
کد خبر: ۹۴۵۵۵۴۱
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت اظهار کرد: مهمترین هدف از برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت تجلیل از مجاهدانی است که با اتکاء به قدرت ایمان و با نگاه به اسوه هایی هم چون امام رضا (ع) دست از مجاهدت در این دنیای وسیع بر نداشتند و تمام تلاش خود را در راه خدمت به مکتب ارزشمند اسلامی دارند و در واقع حق‌شناسی از مجاهدانی است که در سراسر دنیا با توجه به سیره امام رضا (ع) در جهت اعتلای مکتب اهل بیت (ع) و جبهه مقاومت مجاهدت می کنند.

عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت با تأکید بر اهمیت تبیین گفتمان مجاهدت و ایثار در راه اهل بیت بیان کرد: تکلیف خود می دانیم که این گفتمان مجاهدت و ایثار در راه مکتب اهل بیت (ع) را تبدیل به یک انگاره ذهنی ثابت و یکی از دغدغه‌های مسائل ذهنی ثابت برای مؤمنین کنیم و بر این اساس برنامه های متنوعی در سالیان گذشته اجرا کردیم و امسال هم اهتمام ویژه‌ای در برگزاری دوره های آموزشی داریم.

ذوالفقاری افزود: تولید محتوا به زبان های متفاوت، ترجمه‌های گوناگون از کتاب‌های مرجع در این حوزه، اعزام مبلغین، سخنران‌ها و دانشمندانی به مراکز علمی و فرهنگی برای تبیین این نگاه و گفتمان از دیگر فعالیت‌های این اجلاسیه در گام هفتم خود است.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به حضور میهمانان خارجی از ۳۶ کشور جهان و فرماندهان گروه‌های جهادی در این اجلاسیه گفت: پیام رسمی تولیت آستان قدس رضوی و حضور دربانان و هیئت رسمی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاسیه از دیگر برنامه‌های آستان خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه مقالات اجلاسیه به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ و منتشر خواهد شد، خاطر نشان کرد: تشرف میهمان اجلاسیه هفتم به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) بخشی از برنامه‌های اجلاسیه خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج و تجلیل گفتمان مقاومت از دستاوردهای مهم و فراگیر این اجلاسیه هست، افزود: علی بن موسی‌الرضا (ع) مأمن و پناه همه مجاهدان در غربت  هست چون خودش عالم آل محمد و مجاهد در غربت بود.

عضو شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت با اشاره به اینکه تولید سرود به ۵ زبان برای مجاهدان در غربت و این اجلاسیه از دیگر فعالیت‌های آستان قدس است، گفت: با تصویب شورای عالی اجلاسیه مجاهدان در غربت و طرح آن در جلسه با تولیت محترم آستان قدس رضوی مقرر شد اجلاسیه هشتم در سال آینده در مشهد مقدس برگزار شود.

در پایان ذوالفقاری ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این اجلاسیه گفت: عوامل اجرایی برنامه با خلوص نیت مشغول به فعالیت هستند و ویژه نیروهای جهادی که با فرهنگ و کار جهادگونه در این اجلاسیه همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، این  مراسم هر ساله با همکاری آستان قدس رضوی و همراهی مجموعه‌های مخلتف آستان قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت‌ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در ایام شهادت غریبا الغربا حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها