خبرهای داغ:

یادواره شهدای دانش‌آموز در نقده برگزار شد

یادواره شهدای دانش‌آموز با حضور اقشار مختلف مردم در نقده برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۸۷۰
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

به گزارش بسیج از نقده، حجت‌الاسلام غلام‌حیدر جهانبان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده 15 شهریور در یادواره شهدای دانش‌آموز این شهرستان که در حسینیه نقده برگزار شد، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان انقلابی کشورمان پا به پای سایر اقشار مردم برای پیروزی رساندن انقلاب اسلامی تلاش کردند و در این زمینه سهم بزرگی دارند.

وی با بیان اینکه ایفای نقش نوجوانان فقط منحصر به انقلاب اسلامی نمی‌شود، چراکه با آغاز جنگ تحمیلی بسیاری از آنها با وجود سن کمی که داشتند، از درس، مدرسه و آرزوهای ریز و درشت خود دست کشیدند و از پشت نیمکت‌های کلاس درس به جبهه‌ها رفتند، ادامه داد: آنها به واسطه روح بزرگ‌شان، اهمیت دفاع از کشور را درک می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده با بیان اینکه برای آنها سن و سال اهمیت نداشت و اسلحه به دست گرفتند به جبهه‌ها رفتند یا اینکه در ستادهای پشتیبانی و تدارکات مشغول خدمت شدند، اضافه کرد: نقطه مشترک همه آنها بدون‌تردید ولایت‌مداری، انقلابی‌گری برخورداری از روحیه ایثارگری بود.

وی با بیان اینکه، شهدای دانش‌آموز از اصحاب امام حسین (ع) الهام گرفتند و مشق شهادت کردند، ادامه داد: آنها با بصیرت، آگاهی و معرفت عمیقی که نسبت به مسائل روز جامعه داشتند، توانستند راه خود را انتخاب کنند، دانش‌آموزانی که آگاهانه انتخاب کردند و شهادت برای‌شان «احلی من عسل» بود.

حجت‌الاسلام جهانبان مهمترین هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های باشکوه چاپ و نشر کتاب، انجام کار رسانه‌ای از جمله اقداماتی است، که باید برای زنده نگه داشتن این نسل از شهدا انجام گیرد، چون الگوسازی برای نسل جوان از هر موضوعی بیشتر اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه نقده شهدای دانش‌آموز زیادی را چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب، چه پس از آن و در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، که این موضوع مدال افتخاری است که بر گردن این مردم آویخته شده است، گفت: دانش‌آموزان با حضور به موقع خود در مقاطع مختلف نشان داده‌اند، هرجا و در هرمقطعی که نیاز باشد، برای دفاع از وطن پای کار هستند و هرجا هم پای نوجوانان باز شده، مقدمه فتوحات شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار