رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد:

روزانه بیش از ۵۰۰ هزار زائر با اتوبوس‌های شهرداری یزد راهی مراسم اربعین می‌شوند

فعالی رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد گفت: بیش از ۳۰ دستگاه از اتوبوس‌های این سازمان به مرز چزابه اعزام شدند و کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۷۵
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مهدی فعالی، با اشاره به اعزام بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد برای جابجایی زائران اربعین حسینی به مرز چزابه گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، در حال حاضر سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با اعزام بیش از ۳۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی با نام «یزد؛ حسینیه ایران»، برای انتقال زائران در مرز چزابه نقش موثری در جلوگیری از ازدحام و معطلی زوار اربعین حسینی داشته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خدمت به زائران حسینی را افتخاری بزرگ برای مجموعه شهرداری یزد دانست و با اشاره به فاصله حدود ۱۰ کیلومتری بین مرز ایران و عراق، گفت: این تعداد اتوبوس کار جابجایی زائران اربعین حسینی را در فاصله بین محل پارکینگ خودرو‌ها تا گمرک بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: هر دستگاه اتوبوس در هر ساعت به طور میانگین ۸۴۰ نفر و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بیش از دو هزار نفر را جابه جا می‌کنند که با احتساب تعداد ۲۷ دستگاه اتوبوس که در طول شبانه روز در مرز ایران در حال جابه جایی مسافران از پارکینگ به سمت گمرک هستند روزانه در مجموع تقریبا ۵۵۰ هزار زائر توسط اتوبوس‌های ناوگان جابه‌جا می‌شوند.

فعالی افزود: در طرف دیگر مرز دو دستگاه اتوبوس این سازمان فعالیت دارند که حدوداً در هر ۳ ساعت بیش از ۱۰۰ نفر و در طول مدت ۲۴ ساعت ۸۰۰ نفر را از مرز عراق به سمت نجف جابه‌جا می‌کنند که در مجموع یک هزار و ۶۰۰ زائر با این دو دستگاه در طول شبانه روز راهی نجف می‌شوند.

وی ضمن ابراز رضایت و خرسندی از مشارکت در این اقدام معنوی، یادآور شد: همه ساله عده کثیری از عاشقان امام حسین (ع)، با پای پیاده عازم زیارت کربلا می‌شوند که سازمان حمل و نقل شهرداری یزد نیز با افتخار در این خصوص اقدامات گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف ایاب و ذهاب، برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی انجام می‌دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار