گزارشی کوتاه از بخشی از اقدامات انجام شده در مرز ریمدان / سیستان و بلوچستان در مدار جاذبه مغناطیس اربعین

با ورود زائران پاکستانی از مرز ریمدان لازم بود زیرساخت‌های لازم در مرز ایجاد تا شاهد میزبانی مناسب از زائران در سرزمین نخل‌وآفتاب باشیم، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی و گروه‌های مردمی کار به خوبی انجام شد.
کد خبر: ۹۴۵۷۲۹۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، با توجه به ورود زائران اربعین حسینی از مرز ریمدان برای اولین لازم بود زیرساخت های لازم در این مرز ایجاد شود تا شاهد میزبانی مناسب از زائران پاکستانی در سرزمین نخل و آفتاب باشیم که خوشبختانه با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی و همچنین گروه های مردمی این امر به خوبی انجام شد.

از همین رو از مدت ها قبل زیر ساخت های لازم در مرز ریمدان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده شد که موجب شده هم اینک در مرز های شرقی کشور مشکلی نداشته باشیم.

تامین آب یکی از ضرورت های مهم برای حضور زائران در مرز ریمدان بود که در این راستا تامین آب از طریق انتقال از چاه های سلدان انجام شد، همچنین تهيه و نصب يك دستگاه آب شيرين كن خورشيدی، نصب ۱۸ دستگاه تانكر در پايانه و بازارچه مرزی، نصب پمپ تقويت فشار آب در پايانه و بازارچه، نصب يك دستگاه كلرزني مايعی و تامين پودر كلر به ارزش ۴۰ ميليون تومان، تامين روزانه آب به وسيله ۴ دستگاه تانكر و دريافت حدود يك صدهزار بطری، تامين دو دستگاه سوله جهت دپوب آب معدنی، تامين آب شرب توسط تانكر جهت آبسردكن های موجود و نصب سه دستگاه علمك جهت برداشت های اضطراري برای تامین آب در این مرز انجام شد.

همچنین با توجه به اهمیت ارتباطات و برقراری ارتباط بدون نقص در ایام اربعین در مرز ریمدان، ۱۰ كيلومتر فيبر زمينب و ارتقا سيستم انتقال برای رفاه حال زائران صورت گرفت، ۸ عدد باتری در سايت بازارچه ريمدان نصب شد، فناوری نسل چهارم در سايت ريمدان و بازارچه ريمدان راه اندازی شد که نقش مهمی در تقویت کیفیت ارتباط داشت.

قرارگاه استانی هلال احمر در مركز استان و ستادهای فرعی در مرزهای ميرجاوه و ريمدان مستقر شد.

۱۵ موکب مردمی در سطح استان به همت ستاد بازسازی عتبات و ستاد مردمی اربعین در دو مرز ریمدان و میرجاوه ایجاد شد.

ایجاد سالن اسکان زائران در مرز ریمدان و تجهیز این سالن به کولر، موکت و روشنایی از ضرورت های بود که برای اسکان زائران باید انجام می شد که با همت معاونت عمرانی استانداری این سالن آماده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار