همدان-مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: شهدا نقش ویژه‌ای در تاثیرپذیری و الگوپذیری مردم دارند و درک این مسئله مهم که هدف اصلی شهدای ما در جامعه چه بوده، به تنهایی می‌تواند راه گشای انسان در زندگی باشد.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۳۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا فریدونی در جلسه حفظ عفاف و حجاب شهرستان نهاوند ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: اگر ما در کشوری به نام اسلام و قرآن، هستیم بنابراین طبیعی است که از محتوای آن غافل نباشیم، و طبق قوانین و دستورات الهی و قرآنی عمل کنیم.

وی افزود: بانوان در جامعه امروزی نقش بسزایی دارند که می‌توانند با پوشش مناسب خود امنیت کامل خود و خانواده‌ها را به دنبال داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در رابطه با نقش بزرگان و علمای نهاوندی همچون شهید حیدری، شهید قدوسی، گروه ابوذر و سردار شهیدسلگی در شهرستان گفت: شهدا نقش ویژه‌ای در تاثیرپذیری و الگوپذیری مردم دارند و درک این مسئله مهم که هدف اصلی شهدای ما در جامعه چه بوده است، به تنهایی می‌تواند راه گشای انسان در زندگی باشد و در همین راستا بانوان ما هم می‌توانند با حفظ پوشش و سلاح چادر، دشمن را زمین‌گیر کنند.

وی در بحث قرارگاه عفاف و حجاب 6 کمیته را عنوان کرد و اجرای این کمیته‌ها را  گامی مثبت در ترویج فرهنگ و عفاف دانست.

فریدونی افزود: اولین کمیته، کمیته فرهنگی است که مسئولیت اصلی آن با سازمان تبلیعات اسلامی است، و یکی از کارهای این کمیته، شناسایی علت رواج بدحجابی و ارائه راهکارهایی برای رفع آن در جامعه است.

وی ادامه داد: دومین کمیته،کمیته فضاسازی و اقناع‌سازی است، و این مورد از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری است، که این کمیته را مدیریت و فضای سازی کنند؛ شهرداری‌ها هم می‌توانند با نصب بیلیبوردها و بنرها نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه سومین کمیته مردمی است، ابراز داشت: اگر ادارات ما شئونات اسلامی را رعایت کنند به خصوص بانوانی که در ادارات مشغول هستند، به خودی خود می‌توانند الگوی خوبی برای مردم جامعه باشند.

وی یادآور شد: چهارمین کمیته ،کمیته امنیتی است که حالت سلبی دارد، اگر در مکانی رفتارهای نامناسب می‌خواهد رواج پیدا کند ورود داشته باشند و این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

فریدونی با بیان اینکه پنجمین کمیته، کمیته ارزیابی و پایش است که جزء مواردی است که بازرسین اداره فرمانداری می‌توانند آن را پیگیری کنند، گفت: ششمین کمیته، کمیته مالی و پشتیبانی است، که این موضوع هم با پیگیری‌های معاونت عمرانی فرمانداری با توجه به اعتبارات در نظر گرفته برای این کمیته می‌تواند مد نظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: این قرارگاه با همت همه اعضا و دستگاه‌های ذی ربط در رابطه با حفظ عفاف و حجاب و اقناع‌سازی در جامعه با پیش قدم شدن جامعه روحانیت می‌توانیم جامعه و خانواده خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات