خبرهای داغ:
شهید حسینعلی بایمانی نژاد از شهدای غواص است که در دفاع از میهن اسلامی جان خویش را فدا کرد.
کد خبر: ۹۴۵۸۹۲۸
|
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

فرزندان سرزمین کربلای ایران، استان خوزستان در دوران دفاع مقدس مجاهدانه و عاشقانه در راه دفاع از میهن اسلامی حضور یافتند و در کنار همرزمان خود برای سربلندی و عزت ایران ایثارگری کردند.

خوزستان مهد دلیرانی است که در عملیات‌های مختلفی همچون بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، والفجر هشت، کربلای چهار و پنج شجاعانه در برابر دشمنان قسم خورده این ملت بزرگ ایستادند و خون پاکشان آبیاری کننده نهال تونمند انقلاب اسلامی شد.

در دوران دفاع مقدس نقش غواصان به ویژه در عملیات‌های بزرگی همچون والفجر هشت و کربلای چهار بسیار اثرگذار بود و این دریادلان با حماسه‌های خود موجبات پیروزی رزمندگان اسلام شدند.

حماسه غوصان شهید در عملیات کربلای چهار از ذهن ملت ایران فراموش نمی‌شود که ۱۷۵ شهید غواص با دست بسته به سوی خدای خود پرواز کردند و در سال ۱۳۹۴ پس از شناسایی پیکر مطهرشان با حضور باشکوه مردم کشورمان تشییع شدند.

یکی از شهدای گرانقدر غواص شهید حسینعلی بایمانی نژادکه در بیست و سوم فروردین سال ۱۳۴۶ در شهرستان اهواز در یک خانواده مذهبی و انقلابی به دنیا آمد.

با شروع جنگ تحمیلی این حماسه ساز وطن به میدان جهاد و شهادت قدم نهاد و برای دفاع از میهن اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

دو برادر شهید بایمانی نژاد، حسنعلی و محمد علی بایمانی نژاد نیز در دروان دفاع مقدس در جبهه حضور یافتند که به ترتیب در دوم اسفند ۱۳۵۹ در ذوالفقاری آبادان و ششم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه هورالعظیم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید حسینعلی بایمانی نژاد در دوران دفاع مقدس به عنوان غواص در جبهه حضور داشت و سرانجام در چهارم دی ۱۳۶۵، در جزیره سهیل به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از سی و چهار سال شناسایی و در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) با حضور قشر‌های مختلف مردم قدرشناس تشییع و در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

مادر صبور این شهید گرانقدر خرداد ماه امسال پس از سالها دوری از فرزندان شهیدش دارفانی را وداع و آسمانی شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها