خبرهای داغ:

برگزاری دومین همایش سرو سرخ به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغملک

دومین همایش سرو سرخ به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان باغملک برگزار شد
کد خبر: ۹۴۵۹۶۸۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، مدیران ادارات ، بسیجیان ، شاعران و هنرمندان دو شهرستان ایذه و باغملک و مسئول کنگره شهدا ، دومین همایش سرو سرخ با محوریت شعر و خاطره ، به همت معاونت فرهنگی هنری و بسیج هنرمندان سپاه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین سید سبحان میرسالاری روایت گر این همایش ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و خیر مقدم به حاضرین افزود: امروز ما مدیون کسانی هستیم که در یک زمانی هنرمندانه پای قرآن ، دین ، ناموس و وطن خود ایستادند و پیروز شدند و به خواسته خود که شهادت بود رسیدند که ما نیز باید پا بر جای قدم های آنها بگذاریم و پیرو خط آنها حرکت کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ را درست تفسیر کنید عنوان کرد: طبق اعلام کنگره ملی شهدا ، ۲ هزار شهید از ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس در عرصه هنر و هنرمندی قلم میزدند که اکنون باید برای این شهدا قدم برداشت و راه آنها را ادامه داد.

حجت الاسلام و المسلمین میرسالاری با بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس یادآور شد: امیر المؤمنین(ع) فرمود دنیا مثل یک مار خوش خط و خال است که زهرش انسان را از پای در می آورد و زیبایی هایی دارد که در قالب گناه هستند و لذت خود را دارد ، اما یک سم کشنده دارد که دل را چرکین میکند و ما نباید وابسته به آن باشیم.

یادآور میشویم که دبیر این همایش ایوب تامرادی بوده است و احمد رضا زنگنه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت و همچنین شاعران برجسته خوزستان ، سید شهاب الدین طباطبائی ، پیمان فرهادی ، زاهد کریمی ، راضیه سادات موسوی ، سمیه پرویزی و محدثه برنا به شعر خوانی پرداختند.

در پایان از خانواده های معظم شهدای هنرمند شهید خسرو هزاروند ، شهید امید فرجی زنگنه ، شهید ابراهیم اسکندری و شاعران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها