رئیس شورای اسلامی شهر اراک:

سند سالمندی تدوین شده است

عین القضاتی گفت: سند سالمندی در جمهوری اسلامی تدوین شده است که برش استانی هم دارد و در این سند وظایف دستگاهها و تکالیف مورد انتظار مشخص شده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۵۹۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، پیمان عین القضاتی رئیس شورای اسلامی شهر اراک در مراسم افتتاح خستین سوئیت ویژه زوج‌های سالمند استان مرکزی در مرکز نگهداری سالمندان روستای ابراهیم آباد اراک گفت: سند سالمندی در جمهوری اسلامی تدوین شده است که برش استانی هم دارد و در این سند وظایف دستگاهها و تکالیف مورد انتظار مشخص شده است.

عین القضاتی اظهار کرد: توسعه مراکز نگه داری سالمندان با فرهنگ ایرانی اسلامی ما سازگاری ندارد و باید به حفظ و کرامت سالمندان در خانه بازگشت کنیم و نباید فرزندان از مسئولیت اجتماعی نگهداری والدین خود شانه خالی کنند.

وی ادامه داد: نگهداری والدین در سرای سالمندان، مدل غربی است که در بین خانواده های ایرانی وارد شده است و این نوع نگاه باید تغییر کند لازم است انسانیت از دست رفته در بین نسل جدید و جوان اشاعه یابد.

 

عزت الله‌ حیدری مدیرعامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی گفت: موسسه نگه داری سالمندان روستای ابراهیم آباد اراک یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال هر ماه یارانه از بهزیستی دریافت می کند درحالی که ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال ماهانه به ۵۰ نیرو این موسسه حقوق پرداخت می‌شود.

حیدری اظهار کرد: ۴۶۰ میلیون ریال هر ماه هزینه بهداشتی ۳۶ سالمند بسترگرا  در این مرکز است یعنی به طور میانگین هر سالمند هر ماه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال هزینه این امر بهداشتی برای موسسه است.

وی ادامه داد: شرکت آلومینیوم اراک صنعتی ناهار سالمندان مرکز نگهداری ابراهیم آباد را پرداخت می کند که حجم بزرگی از هزینه این موسسه با کمک شرکت تامین می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی گفت:  کمک های مالی افراد خیر و نیک اندیش به مرکز نگهداری سالمندان استان به علت شرایط نامناسب اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار