پژوهشگر حقوق بین الملل:

دشمنان از پیشرفت های انقلاب اسلامی عصبانی هستند/ اغتشاشات اخیر نشان دهنده ذات واقعی استکبار جهانی است

پژوهشگر حقوق بین الملل گفت: دشمنان از پیشرفت های انقلاب اسلامی عصبانی هستند واین را به شکل اغتشاشات اخیر نشان می دهند.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۳۰
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایلام بیدار "نبی قاسم نیا"، پژوهشگر حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری گفت : انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از زمینه های توانسته است به پیشرفت دست پیدا کند ، از این رو دشمنان در تلاش هستند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را کوچک بشمارند.

وی افرود: فعالیت های دشمنان بیانگر این مساله استکه آن ها از تلاش های صورت گرفته در کشور خشمگین هستند و می خواهند با ایجاد ناامنی با اهداف شوم خود برسند.

پژوهشگر حقوق بین الملل عنوان کرد: اغتشاشات اخیر و هم صدا شدن همه دشمنان انقلاب اسلامی نشان دهنده این مساله است که آن ها از پیشرفت های انقلاب اسلامی خشمگین هستند.

وی در ادامه گفت: در حوزه «آموزش عالی، تحقیقات و فناوری» انقلاب اسلامی دستاوردهایی داشته که باید تبیین شود و برخی از آن ها به شرح زیر است.

۱- ۲۴ برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی و افزایش از ۱۷۵۶۷۵ نفر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۴۸۰۰۰۰۰ هزار نفر

۲- کسب رتبه ۲۱ جهان در مقالات علمی کیفی پر استناد جهان از افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی است.

۳- تعداد انجمن‌های علمی نسبت به‌پیش از انقلاب حدوداً ۵ برابر شده است و از تعداد ۷۸ در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۳۵۸ در سال ۱۳۹۶ رسیده است. همچنین تعداد ۸۹۶۶ انجمن علمی دانشجویی بر اساس آخرین آمار مشغول به فعالیت می‌باشند

۴- تعداد مراکز کارآفرینی و نوآوری در کلیه مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری دولتی به تعداد ۱۳۰ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است

۵- ازجمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه دانشگاهی ایجاد فضای بانشاط برای اندیشه ورزی و فعالیت دانشجویان در قالب‌های مختلف بوده است به‌طوری‌که تنها در سال ۱۳۹۵ تعداد ۳۰۵ تشکل و تعداد ۳۴۰۷ کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور فعالیت داشته‌اند در این زمینه تعداد نشریات دانشجویی نیز به تعداد ۵۰۸۶ مورد رسیده است.

۶- یکی از رویش‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تقویت نگاه جهادی به‌منظور خدمت‌رسانی به محرومین و مستضعفین بوده است به‌طوری‌که تنها در سال ۹۶ حدود ۴۴ هزار دانشجو در ۴۵۰۰ روستا مشغول به خدمت‌رسانی بوده‌اند.

۷- هم‌اکنون بیش از ۳۴ هزار دانشجوی غیر ایرانی (بورس و غیر بورس) در داخل کشور مشغول به تحصیل می‌باشند.

۸- دانش پزشکی در جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در حوزه‌هایی، چون سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، تولید دارو‌های راهبردی، شبیه‌سازی حیوانات و ... پیشرفت‌های چشمگیری داشته و توانسته رتبه نخست منطقه در تولیدات علمی پزشکی و رتبه ۱۷ جهانی را به خود اختصاص دهد.

۹- جمهوری اسلامی پس از انقلاب با انتشار ۸ هزار و ۷۹۱ مقاله توانسته است رتبه چهارم جهانی در عرصه نانو را از آن خود کند، ضمن آنکه ایران همچنین با تولید ۴۰ درصد علم نانو بیشترین سهم تولید این علم را در میان کشور‌های اسلامی دارد. در حوزه صادرات نیز محصولات دانش‌بنیان مبتنی بر نانو به ۴۷ کشور صادر می‌شود.

۱۰- جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۲ کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی است که در حوزه ماهواره، ایستگاه زمینی، پرتابگر و استفاده از شبکه ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند.

۱۱- به‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌ها و مجاهدت‌های جوانان و متخصصین خود، ازنظر دانش علمی و فناوری هسته‌ای در ردیف ۵ کشور پیشرفته جهان قرارگرفته است.

۱۲- پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه زیست‌فناوری نیز در سال‌های پس از انقلاب چشمگیر بوده و در این عرصه در منطقه رتبه نخست و در جهان رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.

۱۳- درزمینهٔ فناوری و تحقیقات سلول‌های بنیادی جمهوری اسلامی ایران رتبه ۱۵ جهانی و رتبه اول منطقه را در اختیار دارد.

۱۴- شتاب رشد علمی ایران بر اساس تمامی گزارش‌های مؤسسات سنجش علمی رتبه نخست جهان را دارا می‌باشد.

 

همچنین در حوزه «ورزش» انقلاب اسلامی دستاوردهای بی نظیری داشته است:

۱- تقویت و توسعه بی‌سابقه ساختار ورزش کشور با ارتقاء و تبدیل ساختار ورزش کشور از یک معاونت در وزارت آموزش‌وپرورش در قبل از انقلاب اسلامی به سازمان مستقل تربیت‌بدنی و نهایتاً وزارت ورزش و جوانان

۲- افزایش فدراسیون‌های ورزشی، از حدود ۲۰ فدراسیون، به ۵۱ فدراسیون

۳- افزایش چشمگیر تنوع رشته‌های ورزشی، از حدود ۳۰ رشته، به بیش از ۱۷۰ رشته (این رشته‌ها در قالب انجمن‌های ورزشی در فدراسیون‌ها فعال می‌باشند)

۴- افزایش حدود ۵۰ برابری هیئت‌های ورزشی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، از حدود ۳۰۰ هیئت به بیش از ۱۵۰۰۰ هیئت (متناسب با افزایش فدراسیون‌ها – افزایش استان‌ها و شهرستان‌ها)

۵- رشد نجومی بودجه و اعتبارات ورزش در وزارت ورزش و جوانان، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های عمومی غیردولتی، باشگاه‌ها و فعالین بخش خصوصی. به‌عنوان نمونه: رشد حداقل ۳۳ برابری بودجه ورزش؛ به استناد قوانین بودجه سنواتی کشور، در سال ۱۳۵۷ سهم ورزش از بودجه کل کشور حدود ۳ ده‌هزارم بوده که این اعتبار در سال ۱۳۹۶ به حدود ۱۰۰ ده‌هزارم (۱ درصد) بالغ گردیده است. (مقیاس افزایش، درصد از بودجه کل کشور هست، نه افزایش ریالی)

۶- افزایش بیش از ۵۶ برابری کرسی بین‌المللی از کمتر از ۳ مورد در قبل از انقلاب به بیش از ۱۷۰ کرسی در نهاد‌های بین‌المللی ورزش در حال حاضر. به‌عنوان نمونه: «کسب کرسی ارزشمند و تاریخی عضویت رسمی در کمیته بین‌المللی المپیک IOC (توسط مهندس هاشمی طبا)» (IOC MEMBER)

۷- میزبانی صد‌ها رویداد بین‌المللی ورزش در رده‌های سنی بزرگ‌سال – امید - جوانان - نوجوانان (جهانی، آسیایی، منطقه‌ای و...)، از قبیل میزبانی متعدد جام‌های بین‌المللی فجر، در رشته‌های مختلف ورزشی، میزبانی جام‌های جهانی در رشته مختلف ورزشی، میزبانی مسابقات غرب آسیا در رشته‌های مختلف ورزشی، میزبانی جام ملت‌های آسیادر رشته مختلف ورزشی

۸- ایجاد و یا رشد بی‌سابقه کمی و کیفی ورزش در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی و. به‌عنوان نمونه؛

۹- توسعه غیرقابل مقایسه و همه‌جانبه ورزش دانشجویی (تأسیس فدراسیون دانشجویی، جایگاه بین‌المللی و ده‌ها تحول اساسی)

۱۰- توسعه غیرقابل مقایسه و همه‌جانبه ورزش دانش‌آموزی (تأسیس فدراسیون دانش‌آموزی و ده‌ها تحول اساسی دیگر)

ارسال نظرات
آخرین اخبار