خبرهای داغ:
همدان- به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر کتاب «هلوهای تپه بالایی» در شهرستان ملایر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۴۰
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، با همکاری سپاه ناحیه، کانون خدمت رضوی، نیروی انتظامی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در مسجد شهید مطهری شهرستان ملایر، کتاب «هلوهای تپه بالایی» روایتی داستانی از زندگی شهید احمد جوکار به قلم حمید هنرجو، نویسنده و پژوهشگر فرهنگی شهرستان ملایر رونمایی شد.

این کتاب که در سال جاری توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است، در فرصتی حدود دو ماه از چاپ اول به چاپ دوم رسیده و با استقبال شایان توجهی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شده است.

محمود خلیلی نویسنده ادبیات پایداری شهرستان ملایر، از رزمندگان دوران دفاع مقدس در این برنامه ضمن تقدیر از نویسنده اثر اظهار داشت: قلم زدن در وادی ادبیات پایداری و دفاع مقدس با توجه به کمبود حمایت‌های واقعی از نویسندگان این حوزه اقدامی ستودنی است.

وی افزود: این کتاب روایتی داستانی خاصه گروه نوجوان نوشته شده و در راستای آشناسازی بیشتر این گروه سنی با فضای حاکم در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی و تلاش‌های نوجوانی است که در نهایت زندگی آسوده در شهر و طلبگی را رها و با آغوشی باز به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شتابد به تصویر می‌کشد .

این نویسنده ادبیات پایداری شهرستان ملایر ضمن تقدیر از این کتاب به نکاتی که از نگاه ویراستار این اثر مغفول مانده اشاره کرد و افزود: جای آن داشت که این کتاب با خاطراتی از این شهید هم همراه می‌شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر نیز در ادامه از زبان هنر در ستایش و سرودن شهدا به عنوان زبانی بسیار اثرگذار و قابل توجه یاد کرد و افزود: با پرداختن به زندگی تک تک شهدا و برجسته کردن زوایای مختلف و ابعاد زندگی شهدای بزرگوار که با هنر نویسندگی و خلاقیت امکانپذیر است می‌توان پیام‌های بدیع و موثر را به همگان انتقال داد.

حمید هنرجو نویسنده کتاب نیز در ادامه ضمن تقدیر از مدیریت و مجموعه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر که دومین جلسه رونمایی کتاب پس از تهران را برگزار کرد به ذکر نکاتی در مورد کتاب حاضر و ادبیات پایداری پرداخت.

وی کتاب را حاصل دو سال تلاش بی وقفه در جهت تحقیق و شناسایی این شهید بزرگوار خواند و افزود: در این کتاب سعی شده است که از شعارزدگی و اطاله کلام پرهیز شود و شهید را که اسطوره ملی در همه عصرها و نسل‌ها است از تنها یک قاب فراتر دانسته و واقعیتی ملموس برای نسل و عصر حاضر ترسیم شود .

این پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور در ادامه مقوله فرهنگ را یکی از مهم ترین ارکان قابل توجه جامعه خواند و گفت: زیباترین و موثرترین پیام‌ها را برای نسل نوجوان می‌توان با زبان هنر و با ایجاز کلام در حد حوصله آنان ارائه داد.

وی از شهید آوینی که سید شهیدان اهل قلم نام گرفته یاد کرد و افزود: شهید آوینی با شناخت صحیح از مخاطب و با تسلط کافی بر ابزار و رسانه در دهه جنگ تحمیلی و پس از آن آثاری فاخر و تاثیرگذار را خلق کرد که بر زبان هنر و شیوه ارائه پیام به مخاطب تاکیدی ویژه داشت.

هنرجو ابراز امیدواری کرد که در استان و زادگاه شهید احمد جوکار کتاب «هلوهای تپه بالایی» بتواند به شیوه‌های موثر تبلیغ و تبیین شده تا گروه هدف یعنی مخاطبان نوجوان و جوان با سیره زندگی و مبارزات انقلابی این شهید به خوبی آشنا شوند.

در پایان این برنامه که در هفته نیروی انتظامی برگزار شد به نمایندگی از پرسنل خدوم و فداکار نیروی انتظامی از سرهنگ خوش روش به نمایندگی از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان تقدیر و تشکر شد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات