۳۲ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به کسوت روحانیت ملبس شدند

تبریز- همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، مصادف با میلاد باسعادت حضرت سیدالانبیاء محمد مصطفی (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع)، ۳۲ نفر از طلاب حوزه علمیه مراغه به کسوت روحانیت ملبس شدند.
کد خبر: ۹۴۶۲۳۲۰
|
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان همدان روز جمعه در آیین عمامه‌گذاری این طلاب گفت: معرفت پیامبرشناسی و معرفت امام‌شناسی وظیفه هر شیعه در زمان حاضر است.

وی یکی از آفت‌های آخرالزمان را کاهش ازدواج و افزایش طلاق عنوان کرد و اظهار داشت: در چنین شرایطی نیز امام صادق (ع) هم مومنان را به کسب معرفت خداشناسی، پیامبرشناسی و امام‌شناسی دعوت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان در معرفت حجت از همه سبقت گرفته‌اند، بیان کرد: با این وجود در معرفت پیامبرشناسی باید بیش از پیش تلاش کنیم.

آیت‌الله طه‌محمدی مکتب شیعه را بی‌نظیر و طلبگی مدرسه امام صادق (ع) را بالاترین شرف انسان عنوان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس دشمنان با این طلبه‌ها مبارزه کرده و اغتشاش ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر هدایتی است در حوزه‌های علمیه امام صادق (ع) جریان دارد و مادران و پدران طلاب باید به خاطر هدایت فرزندانشان افتخار کنند.

آیت الله طه محمدی همچنین آذربایجان را بزرگترین پشتیبان انقلاب دانست و با اشاره به وجود علمای بزرگ در این خطه، افزود: دشمنان حتی اگر روحانیان را ترور کنند، کوچکترین ضعفی در روحیه ما ایجاد نمی‌شود.

وی به خانواده‌های متدین توصیه کرد که دختران و پسران صالح خودشان را به حوزه‌های علمیه روانه کرده و از این طریق ارتش امام زمان(عج) را مستحکم‌تر کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار