بیانیه سپاه ناحیه شهرستان سرخه به دنبال واقعه خونین اقدام تروریستی در شاهچراغ

به دنبال وقوع اقدام تروریستی و شهادت هموطنان و نمازگزاران در شاهچراغ شیراز، نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در محکومیت این اقدام بیانیه ای منتشر کرد.
کد خبر: ۹۴۶۴۲۸۶
|
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ به مناسبت شهادت هموطنان عزیزمان در حرم شاهچراغ در شیراز نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی توسط جریان ساخته دست آمریکا در اقدامی کور و ناجوانمردانه باعث به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان مظلوم و داغدار کردن جامعه ایرانی شد. حمله وحشیانه گروه‌ تروریستی داعش به حرم حضرت شاهچراغ نشان‌دهنده خوی وحشی این جربان تکفیری است که قتل انسان‌های بی‌گناه و زن‌ها و کودکان را جایز می‌شمارد و استکبار جهانی با تقویت و حمایت از آنان ضمن ایجاد اختلاف مذهبی در بین مسلمانان، چهره اسلام را در جهان به عنوان دینی خشن و غیر انسانی معرفی نماید تا بلکه بتواند از گرایش روز افزون به اسلام جلوگیری نماید.

در ادامه آمده است: دشمنان ایران از فضای ملتهب جامعه و تمرکز نیروهای مسئول در امر تامین امنیت بر بازگرداندن نظم بر جامعه، بهره برده مناسب ترین موقعیت را برای ضربه زدن به مردم ایران انتخاب کرده اند.

این بیانیه می افزاید: دور ازذهن نیست که عاملان این جنایت اصرار داشته باشند که در سایه ناآرامی های اخیر و به ویژه با توجه به حوادث فعلی و مساله ایجاد شکاف و دشمنی میان شیعه و سنی را دامن بزنند. این درحالی است که دو مفهوم اعتراض و اغتشاش سنتا در ادبیات ایران فاصله گذاری شده اند.

این در حالی است که دشمن نه تنها از هیچ فرصتی علیه ایرانیان چشم پوشی نمی کند بلکه برای او میان معترض و اغتشاشگر هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه ایرانیان را به دیده ابزاری برای رسیدن به اهداف دشمنانه می نگرد.

 نکته جالب توجه در ماجرای حمله به شاهچراغ عملکرد رسانه های بیگانه هستند، رسانه هایی که در پوشش مسائل 40 روز اخیر ایران از کوچکترین سوژه ای صرف نظر نکردند. در این ماجرا تاخیر قابل توجه و تامل این رسانه ها در انعکاس خبر حمله به حرم و شهادت ایرانیان زائر در این مکان مقدس تنها یک دلیل واضح دارد و آن اینکه معترض و اغتشاشگر تنها و تنها ابزار سواستفاده ایشان قلمداد می شوند و پرداختن به مسائلی چون حمله به زائران عاملی است منحرف کننده اذهان از مساله اغتشاشات است.

تلاش دشمنان از سال‌های اولیه انقلاب ایجاد ناامنی در کشور بوده است و حرکت‌های روزهای اخیر که با هدایت عوامل استکبار جهانی در داخل و تبلیغات جریان رسانه‌ای دشمن صورت گرفته هیچ هدفی به جز ناامن کردن کشور ندارد، این شرایط به تکفیری‌ها این جسارت و فرصت را داده است که از این فضای مغشوش استفاده کرده و شکست‌های پی در پی خود در مواجهه با جبهه مقاومت را جبران کند.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن جنایات جریان تکفیری در حمله به زائران حضرت شاهچراغ (ع) به کشورهای حامی این جنایتکاران هشدار می‌دهد که در صورت ادامه حمایت از داعش و تلاش در جهت نا امن کردن ایران برخوردی قوی و شدید خواهید دید.و از سوی دیگر به افرادی که در داخل به اغتشاشات دامن زده و در تلاش برای ادامه اعتراضات خشونت آمیز هستند، اعلام می‌نماید که فضای ناامن به سود هیچکس نیست و برای هر ایرانی می‌تواند خطر آفرین باشد.

در پایان این بیانیه برای شهدای این حادثه تأسف بار آرزوی غفران الهی داشته و به بازماندگان و امت شهید پرور شیراز و به همه ملت ایران تسلیت عرض می‌نماییم. ملت عاشورایی ایران اسلامی، در راه قرآن و ولایت تا پای جان ایستاده است.

دشمن تمام توان خود را در حمله به ایران اسلامی به عنوان «حرم و حریم دین» به کار گرفته است و تلاش می‌کند با حمله به نهادها و نمادهای دینی چون حمله به روحانیت در مشهد مقدس، آتش زدن قرآن، درب مساجد و مراکز دینی، مقابله با حجاب در جهان که در اروپا و کشورهای چون فرانسه در قالب قانون منع حجاب و در ایران با از سرکشیدن چادر و آتش زدن روسری متجلی شد و همچنین ترویج بی‌عفتی و بی‌بندوباری، تصویری و صدایی مغایر با خواست ملت ایران به جهان عرضه کند، در حالیکه راهپیمایی‌ میلیونی اربعین وسرود سلام فرمانده توسط جوانان دهه هشتادی و نودی و‌ ده‌ها نماد دیگر گویای حقیقت و خواست اصلی ملت ایران در دفاع از دین است.

حمله مسلحانه به زائران شاه‌چراغ و به شهادت رساندن جمعی از این زائران یادآور جنایت دردمنشانه منافقین در بمب‌گذاری در حرم رضوی و استفاده از حربه ایجاد رعب و‌ و‌حشت برای دور کردن مردم از دینداری، قرآن و عترت است.

ضمن تجدید میثاق با ولایت فقیه و با محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، به مسؤولان نظام اسلامی دلسوزانه یادآور میشویم: جنایت امروز ماهیت خشن فتنه ضد دینی ۴۰ روز گذشته را مشخص ساخت و لذا در برخورد با بانیان، مجریان، حامیان و مشوقان این فتنه‌ها نباید مماشات کرد و خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب اعلام می‌کنیم ملت عاشورایی ایران اسلامی، در راه قرآن و ولایت تا پای جان ایستاده است و بر این عهد تا آخرین قطره خون استوار است. با ایجاد ناامنی هیچ خللی در اقتدار جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌شود

ضمن محکومیت این جنایت تلخ  تروریستی باید بر نقش آفرینی خواص و بصیرت افزایی در جامعه تاکید داشت و جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار