فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

دشمن در جنگ شناختی به دنبال تضعیف وحدت ملی و دگرگونی واقعیت ها است

سردار کریمی گفت: دشمن به دنبال تضعیف وحدت و یکپارچپگی ملت بزرگ ایران اسلامی است و آحاد مردم و مسئولان باید نسبت به این توطئه دشمن هوشیار باشد.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۹۹
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر اراک با اشاره به موضوع روندشناسی اظهار کرد: هرگاه حوادثی به این شکل در سطح ملی رخ می دهد، نمی توان از طریق مصداق به روند اصلی پی برد.

وی افزود: از سال های گذشته، برخی طرح وجود دشمن یا دشمن شناسی را توهم تلقی می کردند، در حالی که واقعا دشمن داریم و این را خود دشمن می گوید.

وی با بیان اینکه آمریکا هر ۵۰ سال یکبار سندی ترسیم می کند و آخرین سند آن سند ۲۰۲۵ بوده که در این سند به دنبال آن هستند که حکمران باشند، اضافه کرد: در این سند بررسی کره اند که ۳ چالش پیش روی آنهاست ک اولین آنها روسیه، سپس چین و سوم ایران است و بیان می کند که ایران حکمرانی جدیدی دارد که ریشه آن در دین است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: پروژه های خود در خصوص اوکراین را با روسیه، تایوان را با چین و ایران را هم با برجام جلو می برند و این عین مستنداتی است که خودشان بیان کرده و برای آن برنامه دارند. آمریکا باید این ۳ کشور بویژه ایران را مشغول کند تا به اهدافش برسد که در این راستا طی ۴۲ سال گذشته هرآنچه می توانست اعم از جنگ مسلحانه، تجزیه طلبی، تهاجم فرهنگی و... را انجام داد.

کریمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل عملکرد بد برخی دولت ها بعد از دفاع مقدس، علیرغم موفقیت در تولید ثروت، در توزیع آن مشکل داشت که همین امر سبب ایجاد فاصله طبقاتی شد. این فاصله طبقاتی باید اصلاح شود چراکه کشور ما فقیر نیست و همه می توانند در شان خود زندگی کنند.

وی با بیان اینکه برخی جریانات سیاسی مفهوم آزادی را خراب کردند و با بیان اینکه در ذهن جوانان ما جا انداخته اند که فرهنگ غربی نمونه آزادی است در حالیکه عین اسارت است، گفت: منشور انقلاب ما قانون اساسی است و با عملکرد و رفتار خلاف آن باید برخورد شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه هزاران نفر شهید و جانباز شده اند تا کشور به این نقطه برسد بیان کرد: دشمن می گوید انتظار داشتیم با تهدید اقتصادی جامعه ایران از هم بپاشد که این اتفاق نیفتاد و هنوز نظم جامعه برقرار است، لذا دشمن تصمیم به جنگ ترکیبی گرفت که تحریم اقصادی همه جانبه و جنگ شناختی را در بر می گیرد.

کریمی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات پیش رو تجدید نظر در توزیع ثروت در کشور به عنوان یکی از چالش های کشور است و باید در راستای رفع مشکلات معیشتی اقدامات عاجل انجام شود که امیدواریم دولت سیزدهم بتواند گام های بلندی در این راستا بردارد.

وی ادامه داد: ملت ایران مردمی ولایتمدار، متدین و با بصیرت است و همواره در صحنه های مختلف و آزمون های ۴۳ ساله همواره سربلند بیرون آمدند و به فضل الهی فصل درخشانی از موفقیت ها و درخشش ها در گام دوم انقلاب برای ملت رقم خواهد خورد.

کریمی افزود: جنگ ترکیبی دو ضلع اساسی دارد که انواع تحریم های ظالمانه یکی از اضلاع این جنگ است و دشمن با تمام توان بر این مهم مانور می دهد، در کنار این مهم جنگ شناختی قرار دارد که عملیات رسانه ای و عملیات روانی در این جنگ قرار دارد. دشمن اکنون با ابزار رسانه می کوشد جای واقعیت و حقیقت را عوض کند.

وی بیان کرد: فضای مجازی رزمگاه و قتلگاه دشمنان شده و دشمن از این فضا که به ظاهر پیشرفته است برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند و اکنون با تولید محتوا در بستر فضای مجازی در تلاش است که به اهداف شوم خود دست پیدا کند. بعد از ۱۷ سال موصوع جرایم فضای مجازی مطرح شده اما هنوز هم یک قانون محکم در این خصوص ندارد. جوانان توهماتی در فضای مجازی دارند که انسان را متحیر می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: کسانی که به خیابان ها آمده اند تحت تاثیر این تبلیغات رسانه ای در فضای مجازی قرار گرفته اند. در واقع، در فتنه جدید سَری در داخل کشور وجود نداریم و محرک ها همه در فضای مجازی و حاصل کار ۵ خبرگزاری است که بیش از ۳۹ هزار دروغ به خورد مردم داده اند و بیشترین آنها مربوط به ایران‌اینترنشنال است.

کریمی ادامه داد: بخشی از جامعه این دروغ ها را باور کردند. به طور مثال گفتند حادثه تروریستی شیراز را خود حکومت براه انداخته است در حالی که ما هفت سال با داعش جنگیدیم و بهترین ها همانند شهید سلیمانی را در این راه از دست دادیم ولی آنها چنین تهمت های بزرگی به ما می زنند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی دشمن به دنبال دگرگونی حقایق است و رژیم جنایتکار پهلوی را با انقلاب مقایسه کرده و به خورد جوانان می دهد، دشمن می خواهد وحدت جامعه را از بین ببرد و از هم بپاشد و به دنبال تغییر باورها و ارزش ها است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات