خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: توزیع 600 جهیزیه، تعمیر لوازم خانگی نیازمندان، ویزیت بیماران، برپایی نمایشگاه تولیدات کارآفرینان بسیج و برگزاری تجمع اقتدار از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است.
کد خبر: ۹۴۶۹۰۵۸
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کبیری‌پور ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج که در ساختمان هنر و رسانه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از 29 آبان ماه تا پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برنامه‌های هفته بسیج دنبال می‌شود، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع بسیج پررنگ تر می‌شود و وسعت بیشتری خواهد داشت هر چند ویژه برنامه‌هایی نیز تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری همایش بزرگ مربیان طرح صالحین با همکاری آموزش و پروش و مربیان طرح شهید بهنام محمدی متشکل از مربیان صالحین فعال در مدارس قم خبرداد و گفت: در مدارس و مساجد با حضور هادیان سیاسی نیز نشست‌های بصیرتی و معرفتی برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با با بیان اینکه دیگر برنامه هفته بسیج برگزاری مراسم افتتاحیه اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی است، عنوان کرد: گردهمایی هادیان سیاسی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در هفته بسیج مسابقات قرآن بسیج با استقبال نوجوانان و جوانان شهر قم به همت معاونت تعلم و تربیت سپاه استان قم برگزار می‌شود.

کبیری‌پور با بیان اینکه در هفته بسیج اردوهای جهادی به ویژه با حضور دانشجویان و جامعه پزشکی دنبال می‌شود، عنوان کرد: گروه‌های شهید رهنمون در بقاع متبرک و محلات کم برخوردار مستقر می‌شوند و به درمان و ویزیت رایگان می‌پردازند که تا به امروز چهار گروه اعلام آمادگی کرده‌اند.

*لوازم خانگی نیازمندان رایگان تعمیر می‌شود

وی ادامه داد: اردوی جهادی خدمت مومنانه نیز به همت بسیج اصناف دنبال می‌شود که قرار است در این اردو لوازم خانگی خانواده‌های محروم به صورت رایگان تعمیر شود و گروه‌های جهادی صنوف مختلف در این طرح مشارکت خواهند داشت.

جانشین فرمانده سپاه استان قم تجلیل از گروه‌های جهادی را از دیگر برنامه هفته بسیج دانست و گفت:غبارروبی مزار شهدا در پنج‌شنبه سوم آذرماه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه برگژاری یادواره شهدای علمی به همت بسیج دانشجویی در پنجم آذرماه از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: حضور راویان برجسته و نخبه برای روایتگری در مدارس و مساجد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای بصیرت‌افزایی در قم است.

کبیری‌پور با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی گفت: برپایی میزخدمت در بسیج ادارات و پاسخگویی به نیازهای مردم به همت بسیجیان از 29 آبان‌ماه تا پنجم آذرماه دنبال می‌شود.

وی از برگزاری همایش میقات صالحین در جمعه چهارم آذرماه در مصلای قدس خبرداد و گفت: در این همایش متربیان صالحین حلقه‌های صالحین را تشکیل می‌دهند و با شعار «بسیج مظهر تربیت انقلابی» ظرفیت‌های تربیتی بسیج را به نمایش می‌گذارند.

*تجمع اقتدار بسیجیان در قم برگزار می‌شود

کبیری‌پور یکی دیگر از برنامه‌های محوری هفته بسیج را تجمع اقتدار بسیجیان در پنجم آذرماه خواند و گفت: این تجمع در مصلای قدس قم با حضور گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع) و کوثر همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجتماع خواهران بسیجی استان قم نیز پنجشنبه سوم آذرماه در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) با همکاری بسیج خواهران و بسیج طلاب برگزار خواهد شد.

کبیری‌پور گفت: در هفته بسیج مسابقات ورزشی در محلات و پایگاه‌های مختلف برگزار و ۶۰۰ سری جهیزیه به نام ۶۰۰ شهدا با مشارکت بسیج سازندگی در میان زوج‌های جوان توزیع می‌شود.

وی از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در بخش‌های مختلف شهر از جمله امامزاده شاه سید علی(ع) به مناسبت هفته بسیج یاد کرد و گفت: گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات یک ساله بسیج در این ایستگاه‌ها ارائه خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه استان قم برگزاری پویش زیست عفیفانه و پویش میم مثل مادر و همچنین پخش فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد و ایستگاه‌های فرهنگی به همراه اجرای سرود و تئاتر خیابانی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد.

*نمایشگاه تولیدات خانگی کارآفرینان بسیج در قم برپا می‌شود

برنامه‌های هفته بسیج در قم تشریح شد

کبیری‌پور با اشاره به افتتاح مراکز کارآفرینی برای بانوان در قالب طرح فدک در روز چهارشنبه دوم آذرماه گفت: بازارچه کرامت در پردیسان به منظور ارائه محصولات فرهنگی و کارگاه‌های کوچک برپا و تولیدات خانگی کارآفرینان بسیج نیز با 90 غرفه مختلف در مجتمع امام خمینی(ره) به مدت ۵ روز با مشارکت بسیج مهندسین، بسیج سازندگی و یکی از مجموعه‌های خصوصی به عموم مردم معرفی می‌شود.

وی با اشاره به تجلیل از بسیجیان نخبه، فعالان حوزه فرهنگی و افتتاح پایگاه‌های بسیج در هفته بسیج گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج خدمت گذار ملت ایران» است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: در قالب طرح محیا قرار است دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور پایگاه‌های تخصصی حجاب و عفاف در قم نیز افتتاح شوند که خواهران بسیجی در این پایگاه‌های اقدامات ویژه فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف را دنبال خواهند کرد.

*عضویت بیش از 360 هزار قمی در سازمان بسیج مستضعفین

وی با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار نفر در قم عضو سازمان بسیج مستضعفین هستند، گفت: ۴۵ درصد از این جمعیت از بانوان هستند که ویژه برنامه‌های مختلفی را برای سایر بانوان استان قم دنبال می‌کنند.

کبیری‌پور با اشاره به اینکه سپاه استان مسئولیت دبیری قرارگاه 19 دی را بر عهده دارد، عنوان کرد: دفاتر مشاوره که منشأ آن خانه‌های سبز است با تلاش قرارگاه 19 دی در قم راه‌اندازی شدند و به عنوان یک طرح ملی به کشور معرفی شوند که افتتاح این طرح ملی از جمله برنامه‌های محوری هفته بسیج است.

*آموزش 2500 آمر به معروف در قرارگاه ثارالله

وی ادامه داد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، ۲۵۰۰ نفر توسط اساتید استانی و کشوری آموزش دیدند و شیوه عملکرد آن‌ها بسیار مقبول است و ما یک حاشیه هم نداشتیم؛ قرارگاه ثارالله ذیل قرارگاه ۱۹ دی تشکیل شده و این کار را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

کبیری‌پور رصد واحدهای صنفی و دستگاه‌ها را از دیگر اقدامات قرارگاه ۱۹ دی دانست و اظهار کرد: واحدهای صنفی که از اتحادیه‌ها پروانه دریافت نکرده‌اند بیشترین مشکلات را به خود اختصاص می‌دهند و تلاش ما این بوده که به آن‌ها تذکر دهیم و طی دو سال اخیر تعداد پلمب‌ها کمتر از ۱۰ مورد بوده است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف هنوز به صورت قرارگاهی و جهادی پای کار نیامده‌اند درحالی‌که اگر همه به میدان بیایند خلاهای موجود رفع می‌شود.

کبیری‌پور از فعالیت‌های بسیجیان استان قم در عرصه فضای مجازی یاد کرد و ادامه داد: تریبون آزاد در بستر فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف در حوزه رسانه از جمله خبرنویسی و عکاسی و رونمایی از رسانه‌های محلی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج است.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها