خبرهای داغ:
ایل‌بیگی در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی»:

جهادگری حین ماموریت فوت شود، شهید محسوب خواهد شد/تامین مالی طرح با ستاد کل نیروهای مسلح است

مسئول مرکز مطالعات و هدایت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، جوانب طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۷۲۷۷۴
|
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

ایل‌بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

به گزارش خبرگزاری بسیج، نزدیک به دو سال از پیگیری‌های سازمان بسیج سازندگی برای تصویب طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد. قانونی که در صورت تصویب زمینه را برای شهید خوانده شدن جهادگران خدوم که جان خود را در راه خدمت به محرومان در اقصی‌نقاط کشور از دست می‌دهند، فراهم می‌کند. چند ماهی از ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی گذشته و بالاخره پس از پیگیری‌های فراوان سازمان بسیج سازندگی و تصویب طرح در کمیسیون مربوطه(امنیت ملی و سیاست خارجی)، اصلاحیه قانون بسیج سازندگی در اختیار هیئت‌ر ئیسه مجلس قرار گرفته است و انتظار می‌رود که تا پایان سال به تصویب نمایندگان محترم در خانه ملت برسد. در گفتگو با علی ایل‌بیگی مسئول مرکز مطالعات و هدایت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به بررسی جوانب این طرح پرداختیم.

ستاد کل نیرو‌های مسلح تامین مالی طرح را به عهده گرفته است

علی ایل‌بیگی مسئول مرکز مطالعات و هدایت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات گروه‌های جهادی اظهار کرد: اگرچه گروه‌های جهادی را رتبه‌بندی کرده‌ایم، اما برنامه ما این است که متناسب با همان شکلی که شرکت‌ها دارند، بر اساس آن رتبه‌بندی، امکانات در اختیار این گروه‌ها قرار بگیرد تا بتوانند پروژه‌ها را انجام بدهند. وی با بیان اینکه دولت باید هویت لازم را به گروه‌های جهادی یا بسیج سازندگی بدهد، تصریح کرد: افزون بر هویت‌دادن به گروه‌های جهادی، یکی دیگر از دغدغه‌های موجود که ضرورت آن بیش از گذشته احساس می‌شود، طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی است که در صف دو فوریتی‌های مجلس قرار دارد. خوشبختانه نگاه کارشناسی قاطبه نمایندگان مجلس درباره این طرح، انجام شده و در کمیته‌ها و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز بررسی شده است. ایل‌بیگی تصریح کرد: موضوع حمایت و تامین مالی این طرح، از دیگر دغدغه‌های موجود پس از تصویب بود که خوشبختانه ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار باقری، این بخش از موضوع را نیز پذیرفتند تا این طرح، دیگر با مشکلی برای تصویب روبه‌رو نباشد.

اگر جهادگری حین کار جهادی فوت کرد، شهید محسوب خواهد شد

ایل‌بیگی تاکید کرد: آنچه در این اقدام موثر جهادی، دنبال می‌شود این است که افراد جهادی که برای خدمت به مناطق اعزام می‌شوند، از سوی یک سازمان، به ثبت قانونی برسند تا چنانچه با حادثه‌ای روبه‌رو شدند، بتوان پیگیری قانونی و حقوقی برای آن افراد صورت داد. حتی چنانچه افراد جهادگر در حین انجام کار جهادی فوت کردند، با این طرح می‌شود این افراد را در زمره شهدا جای داد. وی افزود: از آنجایی که تصویب این طرح هیچ‌گونه بار مالی بر عهده دولت یا نهاد‌های دیگر نداشته و تمامی هزینه‌های آن از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح تقبل شده، امید آن می‌رود با تصویب در صحن علنی مجلس، جهادگران زحمتکش این مرز و بوم بتوانند بهره‌مند شوند.

طرح اصلاح بسیج سازندگی، ظرف دو الی سه جلسه قابل تصویب در مجلس است

مسئول مرکز مطالعات و هدایت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی گفت: اگرچه لایحه اصلاح قانون بسیج سازندگی با وجود تصویب کمیسیون مربوطه، دو سال در طبقات مجلس خاک می‌خورد، اما با نگاه مثبت و همراهانه مجلس کنونی، می‌توان گام بزرگی در گسترش برنامه‌های جهادی‌محور که مدنظر مقام معظم رهبری است، برداشت. ایل بیگی افزود: آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس در گفتگو‌های مختلف عنوان کرده‌اند، بررسی طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» در دستور کار صحن مجلس قرار دارد، اما هنوز تصویب نشده است و هیئت‌رئیسه مجلس باید پیگیری کند که این طرح، مجددا وارد صحن شود. وی تاکید کرد: خوشبختانه این طرح، منفصل نیست و اگر وارد صحن شود، ظرف دو الی سه جلسه، قابل تصویب خواهد بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات