خبرهای داغ:

استکبار ستیری مردم ایران، یک الگوی جهانی/تلاش دشمنان برای ضربه زدن به این الگو‌ها

شاهرود_ معاون استاندار و فرماندار شاهرود با اشاره به استکبار ستیری مردم ایران، آن را یک الگوی جهانی دانست و گفت: دشمنان از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن و حتی نابودی این الگو‌ها استفاده می‌کند.
کد خبر: ۹۴۷۴۲۳۶
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

استکبار ستیری مردم ایران، یک الگوی جهانی/تلاش دشمنان برای ضربه زدن به این الگو‌هابه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با برشمردن مسئولیت اعضای شورای فرهنگ عمومی و اهمیت آن، اظهار کرد: هر چه کیفیت و موضوع‌های این نشست بیشتر باشد، از چالش‌های مورد رسیدگی در حوزه‌های امنیتی کاسته خواهد شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به شرایط کنونی کشور و آغاز گام دوم انقلاب، افزود: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت‌های بیشتری فراهم شده و از سوی دیگر مشکلات زیادی نیز از سوی دشمنان ایجاد می‌شود که لازم است برنامه ریزی بهتری برای استمرار اهداف انقلاب اسلامی انجام دهیم.
او با اشاره به استکبار ستیری مردم ایران، آن را یک الگوی جهانی دانست و گفت: دشمنان از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن و حتی نابودی این الگو‌ها استفاده می‌کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی، ترور دانشمندان، هجمه‌های فرهنگی و جنگ رسانه‌ای از اقدام‌های آنان بوده و همچنان در دستورکارشان قرار دارد، هر چند به لطف خدا، تدبیر رهبری و حضور مردم در صحنه، بسیاری از این توطئه‌ها خنثی شده است.
جلالی تاکید کرد: همه اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌بایست نسبت به رصد موضوع‌های فرهنگی در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای اقدام کرده و با طرح پیشنهاد‌ها اثرگذاری لازم را داشته باشند.
او با اشاره به اهمیت معقوله فرهنگ در جامعه اسلامی، اظهار کرد: به موضوع‌های فرهنگی نمی‌توان با تاخیر پرداخت چرا که تاثیرات هر اتفاق خوب و بد در فضای فرهنگی را بی درنگ در منطقه خود شاهد خواهیم بود.
شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه­‌های تحقق و اجرایی شدن آن‌ها، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل­‌های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون­ها و ابزار‌های مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهاد‌های لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.
همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری در جهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آن‌ها از دیگر وظایف این شوراست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها