مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد مطرح کرد؛

تولید یک میلیون تن قیر توسط شرکت نفت پاسارگاد

اسفندیار گفت: تولید این شرکت در سال گذشته یک میلیون تن قیر بوده و امسال هدفگذاری رشد ۵۰ درصدی انجام شده و تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن قیر در کارخانه های این شرکت تولید شده است.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۹۴
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مسعود اسفندیار مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه دارای ۶ کارخانه‌ در شهرهای آبادان، بندر عباس، تبریز، شیراز، تهران و شازند و ۲ پایانه صادراتی در بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی است.

وی افزود: این شرکت ۱۵ نوع گرید قیر و گریدهای پی‌جی‌پلاس تولید می کند و آخرین گرید تولید شده در این شرکت در دمای ۷۶ درجه مثبت و منفی ۲۲ درجه قابلیت استفاده دارد.

اسفندیار با بیان اینکه ممکن است این صنعت، یک صنعت سیاه تصور شود اما به عنوان صنعت سبز شناخته شده ایم ادامه داد: استاندارد در کف مطلوبیت تعریف می شود، اما این شرکت فراتر از استاندارد رفته و به عنوان سکاندار استاندارد در سطح کشور معرفی می شود.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد اضافه کرد: تولید این شرکت در سال گذشته یک میلیون تن بوده و امسال هدفگذاری رشد ۵۰ درصدی انجام شده و تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن قیر در کارخانه های این شرکت تولید شده است.

اسفندیار ادامه داد: در حال حاضر شرکت در رینگ بورس به صورت ریالی عرضه محصول می کند اما شرکت های زیرمجموعه به صورت ارزی فروش را انجام می دهند و از همین محل ارز به داخل کشور باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای هند و چین و حاشیه خلیج فارس انجام می شود گفت: بازارهای جدیدی شناسایی شده و محکوم به این هستیم که به صورت cfr (تحویل قیر در بازار مناطق) در مناطق داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد خاطرنشان کرد: صادرات به اروپا از دیگر اهداف ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات