خبرهای داغ:
تبریز- فرماندار اسکو بر لزوم ارتقای کیفیت روسری‌های ابریشمی تولیدی در این شهرستان تاکید کرد و آن را باعث توسعه و رونق این هنرصنعت قدیمی دانست.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۷۳
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فیروزی در نشست بررسی مشکلات باتیک کاران شهرستان اسکو از شناسایی نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنایع دستی به خصوص صنعت باتیک خبر داد و گفت: با شناسایی نیاز‌های صنایع باتیک و ارائه تسهیلات کم بهره خواهیم توانست به رونق این هنرصنعت کمک چشمگیری کنیم.

وی پسماند باتیک و دپوی آن به صورت غیر اصولی را یکی از مشکلات زیست محیطی این هنر صنعت عنوان کرد و افزود: لازم است با دفع اصولی و رعایت مسائل زیست محیطی از آلوده کردن محیط زیست و آب‌های زیر سطحی جلوگیری کنیم.

فرماندار اسکو ارتقای کیفیت روسری‌های کلاقه‌ای را از اولویت‌های رقابت پذیری این محصول دانست و گفت: تثبیت رنگ روسری‌های تولیدی نقش بسیار مهمی در بازار دارد و باید با انجام اقدامات فناورانه از رنگ پریدگی روسری‌های تولیدی در هنگام شستشو جلوگیری شود.

وی به پایین بودن فناوری دستگاه‌های نخ ریسی و پارچه بافی روسری باتیک هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی باتیک این شهرستان قدیمی است و از کیفیت و کمیت تولیدی قابل رقابت پذیری برخوردار نیست و لازم است با ارائه تسهیلات کم بهره به صنعت کاران و استفاده از فناوری‌های نوین به ارتقای روسری‌های ابریشمی تولیدی اقدام کنیم.

 فیروزی استفاده از طراح‌های جدید و مشتری پسند و توسعه بازار‌های جدید را یکی دیگر از اولویت‌های کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان برشمرد.

ارسال نظرات