خبرهای داغ:

معاون استاندار خوزستان: تولید اندیشه مناسب راهکار مقابله با جنگ شناختی دشمن است

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به جنگ شناختی دشمن گفت: لازمه مقابله با این نوع جنگ دشمن، تولید اندیشه مناسب و اطلاع رسانی دقیق است.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۹۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴

عبدالرضا سیفی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سرسرای دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: ۷۰ روز است که کشور درگیر وقایعی است اما با سربلندی از آن بیرون آمد؛ ما وارد یک جنگ ترکیبی شده‌ایم که غرب با استفاده از همه ابزار خود آن را سازماندهی و هدایت می کرد و برخی افراد ساده لوح و نفوذی داخل کشور را با خود همراه کرد.

وی افزود: جنگ ترکیبی از سال های گذشته نیز وجود داشته یعنی دشمن از تمام روش های برای ضربه زدن استفاده می کند اما در کنار این جنگ ترکیبی با جنگ شناختی نیز مواجهیم یعنی به جای جنگ و استفاده از نیروی نظامی به سراغ اذهان عمومی رفته و ذهن افراد را برای پیدا کردن حامی تغییر می دهند.

سیفی ادامه داد: پاسخ به جنگ شناختی را می توان در فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با جهاد تببین تعریف کرد که تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین واقعیت هایی که نظام سلطه به دنبال آن است را نشان می دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وقایع اخیر کشور مساله حجاب و بی حجابی نیست افزود: اگر مساله فوت مهسا امینی نیز رخ نمی داد دشمنان نظام اسلامی بهانه های دیگری برای آشوب پیدا می کردند.

وی با بیان اینکه اغتشاشگران هدفی جز ضربه زدن به امنیت ملی و از بین بردن ایران ندارند گفت: کشته سازی هایی انجام شد که به نظام ربط دادند اما با بصیرت مردم و با مدارای نظام، جمعیت فریب خورده کاهش یافت.

سیفی ادامه داد: با توجه به اینکه مبدا حرکت جنبش دانشجویی مبدا ضد استکباری و ضد استعماری بود بنابراین حرکت دانشجویی باید درهمین راستا با محوریت عدالتخواهی، و ضد استعماری ، مطالبه گری و به روز باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مستمر رهبر معظم انقلاب، ملاقات با جنبش ها و تشکل های دانشجویی است بیان کرد: این گفت و گوها نشان می دهد رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی به صورت ویژه به دانشگاه‌ها توجه دارد.

وی ادامه داد:با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ریشه و خاستگاه تاریخی جنبش دانشجویی در کشور ایران ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استکبار و به شدت عدالتخواه است و این جنبش در تحولات مهم انقلاب اسلامی از جمله تشکیل سپاه پاسداران، تسخیر لانه جاسوسی، تشکیل جهاد سازندگی، شورای انقلاب فرهنگی، بازگشایی دانشگاه و مهمتر از همه در جنگ تحملی نقش به سزایی داشت.

سیفی با اشاره به محورهای مورد توجه رهبر معظم انقلاب در مجموعه سخنرانی ها در دیدار با دانشجویان بیان کرد: از نظر ایشان جنبش دانشجویی می تواند پیشران حرکت های جهادی وتحولی در کشور باشد و از جمله انتظارات رهبر معظم انقلاب، تقویت بنیه دینی و انقلابی، توجه به خودسازی و تهذیب نفس، انس با قرآن، تلاش حداکثری برای اثر گذاری فکری و افزایش مخاطبان در سطح دانشجویی است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر نگاه راهبردی و آینده نگری تشکل ها و جنبش دانشجویی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: دشمن برای ما برنامه ریزی دراز مدت می کند و اتفاقات اخیر شاید بخشی از محصول تفکر راهبردی و درازمدت دشمن بوده است.

وی در پاسخ به سووال یکی از دانشجویان در پاسخ به پارلمانی شدن حکومت گفت: حسن قانون اساسی ما امکان تغییر یافتن آن است اما من امکان آن را ضغیف می دانم چون نظام پارلمانی علاوه بر محاسن، معایبی دارد و بعید می دانم اجرایی شود.

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: در روز ۱۶ آذر دانشجویان شهید با آن حرکت تاریخی، جنبش الهی اسلامی ضد استکباری را در دانشگاه‌های کشور بنیانگذاری کردند.

آیت ا... محسن حیدری افزود: این حرکت بستری برای پیوستن دانشجویان نسل های بعد به جنبش دانشجویی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام نقشه های زیادی در دوران طلایی درخشش اسلام طراحی کردند که انواع جنگ های ترکیبی و شناختی را می توان نام برد اما عامل فروپاشی جبهه شر، انقلاب اسلامی بود و چالش جدی برای دنیای غرب ایجاد کرد.

در این همایش جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز شرکت داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار