در گفت‌وگو با خبرنگاران؛

جزییات ثبت‌نام جامعة الزهرا(س) اعلام شد

مدیر جامعة الزهرا (س) گفت: ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ از ۵ دی ماه از میان خواهران علاقه‌مند آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد و برای آگاهی از شرایط ثبتنام سایت www.jz.ac.ir درنظرگرفته شده است.
کد خبر: ۹۴۷۶۲۱۸
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیده زهرا برقعی مدیر جامعة الزهرا(س) در نشست تشریح جزییات ثبتنام سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: دین مبین اسلام به بحث علم و علم آموزی اهمیت ویژه ای دارد در روایاتی که از پیامبر اسلام آمده حضرت خیر دنیا و آخرت را در علم آموزی و شر دنیا و آخرت را در جهل می‌دیدند.

وی با بیان اینکه جامعة الزهرا به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در جهان تشیع برای علم آموزی و کسب علم به خواهران برنامه های زیادی دارد، افزود: در جامعة الزهرا در سطوح مختلف برای مشتاقان و متقاضیان تحصیلات علوم دینی برای تحصیلات بانوان در جامعة الزهرا برنامه‌ریزی شده است از مهد کودک، دبستان تا سطوح بالاتر و عالی در زمینه فقه که در حد اجتهاد است.

برقعی خاطرنشان کرد: دوره های مختلفی برنامه ریزی شده و اینطور نیست که همه در یک روند آموزشی مجبور به تحصیل باشند، آموزش های حضوری_ غیر حضوری و مجازی، تمام وقت و نیمه وقت جزء برنامه ها است.

وی با بیان اینکه سعی شده امکانات رفاهی و خدماتی خوبی برای بانوان لحاظ بشه که برای نشاط بتوانند استفاده کنند و خوابگاه برای خواهران غیر بومی، تصریح کرد: در جامعة الزهرا فقط به بحث علم اکتفا نمی‌شود بحث اخلاق، معنویت، خانواده، مهارت های فردی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت و مهم است.

برقعی اضافه کرد: با برنامه ریزی هایی که معاون آموزش انجام دادند ان شاء الله کسانی که این دوره پذیرش می‌شوند در دوران تحصیل باید علاوه بر مهارت های عمومی روش تحصیل، تدریس، تبلیغ و پژوهش مهارت های لازم را کسب کنند.

وی افزود: در این سال بحث آموزش پژوهش محور به معنای دقیق کلمه اجرا خواهد شد و پذیرفته شدگان در پایان از بحث های پژوهشی بهره خوبی میبرند که البته قبلاً هم بوده ولی امسال نقشه راه دقیق تری برای آن ترسیم شده.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: امسال به مناطق محروم برای پذیرش آنها در جامعة الزهرا توجه خاصی شده و صحبت هایی با کمیته امداد و بخش های دیگر شده برای اینکه پذیرشی که داریم هدفمند باشد و مهارت ها ظرفیت ها در ابتدا استعداد سنجی می‌شوند و بر اساس اینکه استعداد ها چگونه در تحصیلشان بارور شد کار بشه.

همچنین یوسفی معاون آموزش جامعة الزهرا بیان کرد: در جامعه الزهرا دوره های آموزشی متعهد و قوی در سال های طولانی با سابقه قریب به ۴۰ سال داریم و دوره ها توانسته در عرصه ملی و در عرصه بین المللی طلاب توانمندی را به عرصه ظهور برساند که توانستند پوشش های مختلف را داشته باشند مثل مباحث آموزشی، تربیتی، پژوهشی، تحقیقی و فرهنگی گرفتن مسئولیت مهم حوزه های علمیه در سراسر جهان از دستاورد های این موسسه علمی آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش طلبه با گرایش های متفاوت و از حوزه های سراسر کشور داریم، افزود: از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ۷۲ رشته های همسو پذیرش داریم و می‌تواند ادامه تحصیل داشته باشند.

در ادامه این نشست ارمکان مدیر کل پذیرش جامعة الزهرا بیان کرد: پذیرش جامعه الزهرا طبق آیه ۱۲۲ سوره توبه برنامه ریزی و جمع بندی از شرایط پذیرشش طبق این آیه است در این آیه خداوند مسیر راه پذیرش حوزه های علمیه را ترسیم کرده که در این آیه اشاره دارد چرا از هر گروهی کسی کسب علم نمیکند.

وی با بیان اینکه جامعة الزهرا طلاب بومی، غیر بومی از اقصی نقاط جهان دارد که برنامه های ویژه ای با اهداف بلند جامعة الزهرا همسویی دارد از کرد: جامعة الزهرا نامی آشناست این نهاد دینی بالغ بر ۴۰ سال هست فعالیت های شاخصی دارد و جایگاهی والا میان نهاد های عظیم حوزوی دارد.

وی تصریح کرد: در پذیرش به دو صورت مشمول آزمون و معاف از آزمون افراد شرکت میکنند که شرایط در دفترچه ثبت نام ذکر شده اگر افراد بتوانند مراحل آزمون و مصاحبه را پشت سر بگذارند افراد جزئی از خانواده این موسسه فخیم حوزوی می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار