معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه:

آشنایی نسل نوجوان با ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ استکبار ستیزی ضروری است

معاون سیاسی امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان با ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ استکبار ستیزی،گفت: بر همگان و به خصوص مسئولان آموزش و پرورش ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی مربوطه واجب است.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۴۳
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن موسوی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت‌حیدریه در جلسه هماهنگی میزبانی از شهید گمنام در تربت حیدریه اظهار کرد: بر همگان و به خصوص مسئولان آموزش و پرورش واجب است با ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی، نسل نوجوان را با ارزش‌های دفاع مقدس و نیز فرهنگ استکبارستیزی بیشتر آشنا کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان به وجود مقدس ۲۲ شهید گمنام مزین شده و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) این خطه میزبان بیست و سومین شهید گمنام است که در دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه در خاک آرام خواهد گرفت، تصریح کرد: رمز بقا و ماندگاری نظام مقدس اسلامی از ابتدای آغاز مبارزات انقلابی مردم ایران همین شهدا بودند که در هر زمان لازم دیدند با اهدای خون خود این درخت تنومند را آبیاری نمایند.

موسوی یادآورشد: اینکه هنوز مردم ایران به استقبال شهدا می روند و در آیین بزرگداشت این عزیزان با شور فراوان شرکت می‌کنند، گواه آن است که دشمنان نظام اسلامی از فردای استقرار، کمر به نابودی یا حداقل ناامن کردن ایران اسلامی بسته‌اند.

در ادامه سردار مهدی باقرزاده اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در تاریخ ۲۷ آذر پیکر یکی از شهدای عزیز گمنام ی که در زمان شهادت ۲۰ سال داشته و در عملیات کربلای ۵ در دی ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیده است در میان استقبال مردم شهیدپرور وارد تربت‌حیدریه می شود.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه افزود: تا هفتم دی ما این شهید عزیز در شهرها و بخش‌های اطراف، هیأت‌های مذهبی و مدارس، برای زیارت مردم و ادای احترام تشییع خواهد شد.

باقرزاده با اشاره به آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه ابراز کرد: از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۴ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها