برگزیده جشنواره اسوه از بندر آستارا در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده‌های کم‌درآمد/انتشار زندگی‌نامه شهید مهندس «فریبرز اشجعی» تا سال آینده

محمدرضا آذری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید نقیب‌زاده مسجد جامع شهرستان مرزی بندر آستارا، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، به ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده‌های کم‌درآمد از طریق وام‌های قرض‌الحسنه همت کردیم. 
کد خبر: ۹۴۷۶۵۶۲
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده‌های کم‌درآمد/انتشار زندگی‌نامه شهید مهندس «فریبرز اشجعی» تا سال آینده

محمدرضا آذری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید نقیب‌زاده مسجد جامع شهرستان مرزی بندر آستارا، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به موفقیت‌های علمی و جهادی در بسیج و اسوه‌شدن در این عرصه اظهار کرد: در عرصه تعلیم و تربیت و با کمک دبیران پایگاه، توانستیم با ایجاد موسسه قرآنی در جهت آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، حفظ، آموزش تجوید، آموزش دروس تحصیلی فیزیک، ریاضی، عربی و زبان انگلیسی گام برداریم.

وی همچنین از برگزاری حلقه‌های صالحین(نشست بصیرتی جهاد تبیین)، حلقه مهدویت، کلاس‌های احکام برای نوجوانان و جوانان، تفسیر نهج‌البلاغه، برگزاری مسابقات فوتسال، هنر‌های رزمی، بدنسازی، والیبال، کوهنوردی و پیاده‌روی خانوادگی، به عنوان دیگر برنامه‌های این پایگاه نام برد. 

آذری ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم در عرصه اردویی و گردشگری، اردو‌های زیارتی به مشهد مقدس، قم و جمکران و همچنین اردوهای راهیان نور را برگزار کنیم. البته در کنار اردوهای کوهنوردی به اطراف شهرستان، اردو‌های تفریحی به سرعین و حیران را نیز داشتیم.

این فعال بسیجی و اسوه با اشاره به اقدامات سازندگی در آستارا گفت: برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم حومه شهرستان آستارا، از جمله روستا‌های کانرود، سیرالیوه، غلام محله از دیگر برنامه‌های ما بوده است. آذری گفت: در هر مرحله از این اردو‌ها توانستیم با کمک اهالی منطقه و دهیاری‌ها، گام‌های بسیاری از جمله راهسازی، احیای برق، آب آشامیدنی و... را برداریم.

وی با اشاره به اقدامات پایگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، به ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده‌های کم‌درآمد از طریق وام‌های قرض‌الحسنه همت کردیم. 

آذری با اشاره به اقدامات پژوهشی این پایگاه نیز گفت: در عرصه پژوهشی با تیمی از بچه‌های پایگاه، درصدد شدیم تا زندگی‌نامه شهید مهندس «فریبرز اشجعی» که یکی از شهدای نخبه دانشجوی کشور در دفاع مقدس بود را مورد بررسی قرار دهیم. این زندگی‌نامه تا سال آینده منتشر خواهد شد. 

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار