حجت الاسلام مهدوی ارفع:

راهگشای مشکلات جامعه توجه به مضامین نهج‌البلاغه است

زنجان _ مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی گفت:خواندن نهج‌البلاغه کافی نیست بلکه توجه به مضامین آن مهم است و می‌تواند راهگشای مشکلات جامعه باشد.
کد خبر: ۹۴۷۷۹۹۲
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج؛ همایش بزرگ نهج البلاغه، آئین نامه انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام مهدوی ارفع، مسئول نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه خوانی و مسئولین شهرستانی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) خرمدره برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی به ضرورت آموزش نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی معتقدند که نباید به مردم نهج‌البلاغه را آموزش داد چرا که ممکن است نسبت به انقلاب و نظام بدبین شوند در حالی که مردم نسبت به انقلاب بدبین نمی‌شوند بلکه نسبت به شما بدبین می‌شوند.

وی در ادامه به مهمترین شاخصه حکومت علوی اشاره کرد و افزود:امیر المومنین (ع) در خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه فرمودند اگر فهرستی از مشکلات جامعه را لیست کنیم فهرست بلند بالایی بدست می‌آید که این فهرست از آرزو‌ها و آرمان‌های شما هم خیلی بلند بالا است، سپس حضرت می‌فرمایند این دو فهرست از یک راه محقق می‌شود که مردم حق امام جامعه را ادا کنند، حکومت هم حق مردم را ادا کند. «حَقُّ الْوَالِی عَلَى الرَّعِیَّةِ وَ حَقُّ الرَّعِیَّةِ عَلَى الْوَالِی» وقتی مردم حق رهبری را ادا کنند تمام مشکلات حل می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با اغتشاش و آشوب نمیتوان مشکلات را حل کرد، بیان کرد:زمانی مشکلات حل می‌شود که وحدت بین رهبری و مردم ایجاد شود و همه به دنبال یک هدف مشترک باشیم.

وی با اشاره به حقوق متقابل مردم و حکام، گفت:امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند حق من بر شما این است که مرا اطاعت کنید و در حضور و غیبت من خیرخواه باشید این یکی از مصادیق خیرخواهی این است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان خاطرنشان کرد:امروز انس با نهج‌البلاغه یکی از بهترین راه حل‌ها برای گشایش مشکلات است، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سال ۵۲ در جمع دانشجویان گفتند اگر ملت ما با ظاهر نهج‌البلاغه انس داشتند وضعیت اینگونه نبود و شرایط تغییر می‌کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار