خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

فرهنگ سازی اخلاق شهدا، رسالت امروز ماست/شهدا جان دادند تا مسوولان خادم ملت باشند

حجت الاسلام معبودی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: اخلاق شهدا، تاکید بر حفظ حجاب، نماز اول وقت، تواضع و پرهیز از محرمات است. اخلاق شهدا باید در جامعه پیاده شود. اینها ارزش های ماست.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۱۹
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه که همزمان با استقبال از هشت شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به مقام والای شهدا در آیات قرآن کریم بیان کرد: هر از گاهی فضای کشور به عطر دلنواز حضور شهدا معط می شود و پیکرهایی که سال های سال برای دفاع از دین و ارزش های دینی و انسانی، در بیابان ها بی نام و نشان مانده بودند به آغوش میهن باز می گردند و فضای شهر و کشور را به معنویات الهی منور می کنند.

وی گفت: در این برهه از تاریخ کشور، امروز شاهد حضور هشت شهید والامقامی هستیم که با حضورشان فضای خاصی به شهر بخشیدند. شهدا وقتی باز می گردند خواب زدگان را بیدار می کنند.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: مقام شهدا در قرآن، همان زنده های جاویدانی هستند که در نزد خداوند متعال روزی می‌خورند و کسانی هستند که به هر چه خداوند به آنها بخشیده راضی هستند. سه ا بر اساس قران، بشارت می دهند به جاماندگان که از آینده خوفی نداشته باشید و محزون نباشید. آثار شهدا و آنچه به دنبال آن بودند هرگز از بین نمی رود و جایگاه والایی برای شهدا نزد خداوند متعال تبیین شده است.

شهدا، مجاهد فی سبیل الله هستند که در راه خدا جهاد کرده اند و جهاد از ارکان ایمان است. جهاد فی سبیل الله از ارکان ایمان است و شهید مجاهد فی سبیل الله است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به پیام شهدا در این برهه از تاریخ انقلاب عنوان کرد: یکی از پیام های شهدا این است که ما قله های سعادت را فتح کردیم و امروز شما مراقب باشید به دره شقاوت و بیچارگی سقوط نکنید.

وی افزود: پیام دیگر شهدا این است که ما تمام دارایی و بالاترین داشته های خود یعنی جانمان را برای پیاده سازی دین و ارزش های انسانی هزینه کردیم و آیا شما حاضر هستید که در زمان امتحان و زمانی که شیپور جنگ نواخته می شود برای دین و ارزش های انسانی هزینه کنید؟ آیا حاضر هستید که علی زمان را رها نکنید و به سمت معاویه های زمان نروید؟

حجت الاسلام معبودی در ادامه تصریح کرد: شهیدان به ما پیام دادند که بر پیمانی که بستیم ثابت ماندیم، آیا شما نیز در زمان امتحان سکوت اختیار کردید و بی تفاوت بودید و در میدان بی دین ها نقش آفرینی کردید و یا همراه ولایت بودید؟

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: شهدا به ما این پیام را دادند که ما به آینده روشن امید داشتیم که ظالمان و مستکبران عالم سرنگون خواهند شد و در سایه نظام دینی در سراسر عالم زندگی سعادتمندانه خواهیم داشت و آیا شما نسبت به آینده امید داشتید؟ شهدا به ما پیام دادند که هرگز وسوسه غنیمت ها نشدیم، شما نیز وسوسه غنیمت جنگی نشوید.

وی یادآور شد: شهدا پیام دادند ما در برابر دشمنان ایستادیم و آیا شما حاضرید در این دشمنی که علیه انقلاب وجود دارد، ایستادگی کنید؟ پیام شهدا این است که جان دادیم تا شما در سایه عمل به دستورات دینی جان بگیرید. ما جان دادیم تا مسوولان خادم مردم باشند و عدالت به معنای واقعی در جامعه جریان یابد و ارزش های دینی از جمله حجاب در جامعه اسلامی جاری باشد. ما جان دادیم تا تحت فرمان ولایت باشیم آیا شما نیز چنین هستید؟

حجت الاسلام معبودی در پایان عنوان کرد: شهدا و خانواده های آنان مالکان واقعی انقلاب هستند؛ نه آنهایی که با نیت اشاعه ی فساد دست به ایجاد اختلال و نا آرامی در جامعه اسلامی می زنند. شهدا برای به ثمر رسیدن انقلاب، جان خود را فدا نمودند. اخلاق شهدا تاکید بر حفظ حجاب، نماز اول وقت، تواضع و پرهیز از محرمات است. اخلاق شهدا باید در جامعه پیاده شود. اینها ارزش های ما است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها