استاندار سیستان و بلوچستان:

برای ایجاد امنیت پایدار توسعه بخش کشاورزی در اولویت است

محمد کرمی گفت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن در سیستان وبلوچستان نیازمند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است چراکه نیاز جامعه امروز می‌طلبد که از کشاورزی سنتی فاصله گرفته و برای بازدهی بهتر در تولید محصولات کشاورزی، به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۰۱۱۳
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای رسیدن به تولید و صادرات مطلوب محصولات کشاورزی در استان نیازمند ورود فناوری و نوآوری به این حوزه هستیم، بیان کرد:  امیدواریم با حمایت از ایده‌های خلاقانه در این بخش و تجاری‌سازی آنها بتوانیم به این مهم دست یابیم و شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی استان باشیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کشور با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، تنوع آب و هوایی و خاک حاصلخیز خود از استعداد مناسبی برای توسعه بخش های مختلف کشاورزی برخوردار است، افزود: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های استان می‌توان به تولیدات کشاورزی پایدار،اشتغال‌زایی، تامین نیازهای داخلی، افزایش صادرات به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و همچنین افزایش نرخ ارزآوری در استان دست یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است، باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری مهمترین پتانسیل‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

به کفته وی؛ این استان علاوه بر تولید محصولات باغی به ویژه گرمسیری و استوایی بی نظیر در زمینه پرورش انواع آبزیان نیز ظرفیت های بسیار مناسبی در سواحل مکران دارد که می توان با هدایت مردم و سرمایه گذاران به این بخش ضمن تامین امنیت غذایی و خودکفایی منطقه زمینه توسعه استان را فراهم کند.

کرمی تاکید کرد: امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی علمی و فرهنگی امکان پذیر نیست. برای توسعه کشاورزی باید از توان مردم و سرمایه های مردمی استفاده کنیم.

سید محمدرضا سید حسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه این نشست اجرای الگوی کشت و توسعه کشت های قراردادی را از مهمترین ماموریت های جهاد کشاورزی بیان کرد و اظهار کرد: برای توسعه بخش کشاورزی برنامه های شاخصی در دولت سیزدهم تدوین و در سطح استان در حال اجراست.

وی دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ، توسعه کشت های گلخانه ای وگیاهان داروئی، توسعه سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در زیر بخش های کشاورزی و سنددار کردن اراضی کشاورزی،توسعه صنايع تبدیلی و تکمیلی، توسعه آبزی پروری را از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

ارسال نظرات