حجت الاسلام رفیعی:

حاج قاسم؛ نماد نصرت دین خدا در سطح جامعه بود

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی، با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی، گفت: این شهید والامقام با رفتار و عمل خود مردم را نسبت به دین و ارزش‌ها علاقه‌مند می‌کرد و حاج قاسم نماد نصرت دین خدا در سطح جامعه بود و پاداش آن را با شهادت از پرودگارش گرفت.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۰۲
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی در سالگرد شهید سلیمانی و اولین سالگرد ارتحال ناشرالاسلام مدنی در محل مصلی امام خمینی( ره) شهرستان گناباد، با تاکید بر یاری کردن خدا اظهارکرد: اولین روش برای یاری کردن خدا نصرت قلبی است و در دل بخواهد اهل بیت(ع) پیروز باشند، راه نصرت قلبی این است از گناه بدتان می‌آید و از کار زیبا لذت می‌برید.

وی بیان کرد: دومین راه نصرت دین، نصرت زبانی است که نمونه آن علامه محمدتقی بهلول گنابادی است که با زبان خود در منابر و روشنگری‌های خود دین را یاری کرد و امروز نصرت زبانی جهاد تبیین یعنی دشمن از هر مسیری وارد شود شما نیز از همان مسیر وارد شوید.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نصرت رفتاری روش دیگر یاری کردند خداوند است، یعنی هر کسی ببینید رفتاری که مردم را از دین دور می‌کند کنار بزاریم و آنچه مردم را جذب می‌کند انجام دهیم، امروز مسئولین باید به این مهم دقت بیشتری داشته باشند.

رفیعی افزود: شهید سلیمانی در دل مردم بذر محبت کاشت و این خود نماد نصرت رفتاری برای یاری خداوند است.

این استاد اخلاق بیان کرد: چهارمین نصرت برای یاری خداوند نصرت علمی است، عالم با کتاب، سخنرانی و پاسخ‌گویی به شبهات جواب می‌دهد و این نصرت است مانند علامه امینی که الغدیر را می‌نویسد و جای هیچ سوالی را نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: پنجم نصرت مالی است، روش دیگری برای یاری خدا، مانند ساخت مساجد، چاپ، کتاب و برنامه‌های تبیینی برای نسل جوان از مصادیق این نصرت است.

رفیعی گفت: اگر می‌توانیم کمکی و مشکلی را از روی دوش کسی برداریم انجام دهیم، زیرا کمک کردن به سبک و شیوه می‌تواند فضای هر شخص و منطقه را تغییر دهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: نصرت یکی دیگر از راه‌های یاری خدا بود که شهید سلیمانی نماد این نصرت است، شهید سلیمانی تمامی راه‌های یاری برای خدا را انجام داد و خدا هم او را به بالاترین جایگاه رساند.

رفیعی تاکید کرد: شهید سلیمانی با رفتار و عمل خود مردم و جوانان را نسبت به دین و ارزش‌ها علاقه‌مند می‌کرد و ناصر دین خدا در سطح جامعه بود و پاداش این نصرت را از پرودگار گرفت.

وی گفت: امروز تمامی مسئولین باید مردم را علاقه‌مند به دین خدا کنند، چه با گفتار و چه با رفتار خود وظیفه دارند این مهم را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار